that what makes you beutiful kapitel 43

Det kändes så konstigt, när Mathilda hade gett mig dessa affischer och hjälpt mig spikat fast dem på väggen, var vi bara två vanliga fans, tänk om jag då hade vetat att jag skulle bli tillsammans med Louis liksom? Jag börjar skratta lite åt tanken.
-Oh my goooood, det var typ 1000 år sen! Nästan skriker Josephine samtidigt som hon hoppar på mig och kramar om mig, jag blir så glad av att se henne, tjejen som alltid fått mig att le, en riktigt äkta vän.
-Jag har saknar dig så mycket! Suckar jag lyckligt.
-Knappast mer en vad jag har saknat dig, det har varit så sjukt trist här utan dig, jag har bara fått umgåtts med Anna men hon är ju inte ens rolig, fan vad taskig jag är men det är sant ju, och det finns inga roliga killar här i Uppsala, medan du har glidit runt tillsammans med One Direction har jag suttit här och ruttnat, säger hon lite olyckligt, jag börjar skratta lite åt henne.
-Haha, fast det har hänt mindre roliga grejer också, säger jag och kollar ner i marken, egentligen ville jag inte prata om allt skit just nu utan bara om det som var bra.
-vill du snacka? Frågar Josephine försiktigt.
-Nej inte om det, nu tycker jag vi har kul och snackar om roliga saker istället! Svarar jag.
-Då måste du berätta allt, allt om Lou och dig, om allt som hänt! Säger hon..
Vi går ut på min baksida och sätter oss på min studsmatta som i gamla goa tider, för att uppleva gamla minnen skyndar vi oss och kör ''första hoppet'' ''första snurren'' ''första varvet'' ''första knät'' ''första rumpan'' och första ''ching chang chong'' som vi kallade det för när vi var liten, vi hade nämligen jämt en duell om vem som gjorde ''första'' av allting, numera orkar vi aldrig hoppa studsmatta utan vi sitter bara på den och snackar. Jag börjar berätta om allt samtidigt som jag suger på en piggelin - det är så sjukt gott.. Vi sitter där på studsmattan och snackar i flera timmar, jag berättar om Louis, om Eleanor om modellandet och allt möjligt, Josephine kommer med lite frågor som jag svarar glatt på.
-Du måste verkligen vara världens lyckligaste med Louis, säger hon efter en liten stunds tystnad, jag ler för mig själv.
-aah, det måste jag, svarar jag lite blygt.
-Han är så sjukt gullig, fortsätter jag sen.
-Kan man tänka sig att min bästa kompis har gått och blivit kär, och inte i vem som helst häller, säger hon busigt och knuffar till mig lite i sidan.
-Det är knappt så jag fattar det själv, säger jag och ler.
-Och snart kommer dem till Sverige, säger Josephine samtidigt som hon slickar lite på glassen.
-Jaaaa, någon som vill träffa dem eller? Frågar jag och ler busigt. Hennes glasslickande upphör en stund och hon kollar på mig som om jag vore en idiot.
-VA? Du skämtar? Får jag verkligen det? Jag börjar skratta åt hennes reaktion, hon såg verkligen förvånad ut.
-Men det är klart din dummer, dem kommer ju till Stockholm i övermorgon, jag ska iallafall till deras hotell då och du kan hänka på, dem är inte farliga, jag lovar! Svarar jag med ett leende som smittar av sig på Josephine.
När vi har snackat i ungefär 3-4 timmar bestämmer vi oss för att dra ner till stranden för att ta ett kvällsdopp, eftersom vi inte bor lite utanför Uppsala så ligger närmasta strand ganska nära ändå, det tar oss ungefär en halv timme att cykla dit, fast jag får skjuts av Josephine eftersom jag inte riktigt kan cykla själv med mina ben. Vi båda är stora badkrukor så det tar ett tag innan vi doppar oss, men när vi väl gör det är det faktiskt riktigt skönt. Vi tar lite busiga bilder med min undervattenskamera som jag tagit med mig och sen lägger vi oss och solar i kvällssolen, men eftersom myggorna börjar sticka fram så klär vi ganska snabbt på oss och börjar dra oss hemåt. Självklart så bestämmer vi oss för att Josephine ska nana hos mig ikväll, när vi är hemma kommer vi på att vi inte har något snacks och att butikerna redan är stängda, så vi bestämmer oss för att baka lite chokladbollsdeg tjocka som vi är som vi sedan äter direkt från bunken. Vi fastnar framför ett avsnitt av Jersey shore fast ingen av oss kollar riktigt, vi koncentrerar oss istället på att äta deg och kolla igenom bilderna från dagen, vi hade inte bara fotat under vattnet, jag kollar in min kropp lite extra noga, var det verkligen sant att jag kunde bli modell? Egentligen är ju Josephine hundra gånger snyggare, hon borde ju vara modellen av oss, tänker jag. Vi för över bilderna till datorn och jag laddar upp en undervattensbild på mig och Josephine som ser väldigt rolig ut på twitter, och en på bara mig som Josephine har fotat när jag står på stranden i bikini. ''Have a nice evening on the beach with my best friend @JosephiinePerssoon skriver jag under bilden.
Det dröjer inte länge förrän Josephine attackerar min fb och lägger upp massor av bilder i ett album där också, det blir genast väldigt många gillningar på bikinibilderna och massvis med killar kommenterar att jag är snygg, SAAAY WHUUT? Jag hade aldrig varit den tjejen som killarna rusade efter och som fick massvis av komplimanger, jag var inte riktigt van vid detta.
-Asså Linnea, seriöst kolla vad många gillningar och kommentarer, du borde fan skaffa blogg! Säger Josephine lite ivrigt, jag skrattar till lite, JAG - BLOGG? Nä, jag skulle inte tro det va, eller..det kanske vore en ganska kul grej ändå när jag tänker efter?
-Men jag kan ingenting om koder och sånt skit, svarar jag.
-Men jag är både bra på koder och photoshoop, jag fixar en snygg design till dig! Säger hon ivrigt.
Jag hinner inte ens kommentera förrän hon klickar sig in på blogg.se's hemsida och börjar skapa ett konto, när det väl är fixat bestämmer jag mig för att vänta lite med skrivandet, Josephine lovar att fixa headern imorgon när hon kommer hem och när allt det var fixat kunde jag börja skriva, tills dess får det vara. När vi har ätit upp smeten blir vi väldigt mätta och trötta så vi håller nästan på att somna i soffan, innan min ringsignal spelas upp och Louis namn lyser upp displayen, Josephine kollar menande på mig..
-Oh my god, ta på högtalare, jag bara måste få höra hans röst, snälla hälsa från mig eller nåt? Säger hon ivrigt,jag börjar garva lite, tar på högtalaren och svarar.
''Hej babe'' säger han sådär sexigt.
''Hej Lou, du är på högtalare nu så tänk på vad du säger bara'' säger jag.
''Haha okej, vem lyssnar?'' Frågar han nyfiket, jag kollar på Josephine, man ser på henne att hon bara vill skrika rakt ut.
''Eh Josephine, min barndomsvän från Sverige du vet, hon är lite galen och verkar ha problem med att inte skrika rakt ut just nu, men hon hälsar'' säger jag busigt, Lou skrattar till lite smått igen.
''Jasså, då får du ta och hälsa tillbaka, var det hon vi skulle få träffa eller?'' Säger han med en nyfiken ton och nu kan inte Josephine hålla sig längre, hon skriker rakt ut, så jag börjar asgarva.. Hon hade verkligen gått och Directionerna på sig under sommaren tror jag, hon var inte alls sådär galen i dem sist vi träffades.
''Ehm, jo det är hon, om hon kan hålla käften vill säga'' svarar jag då och då blir hon genast tyst.
''Det blir nog bra, vad gör ni då?'' Frågar han gulligt.
''Ehm vi typ, såg på film, fixade en blogg och åt chokladbollssmet, sen höll vi på att somna innan du ringde'', svarar jag.
''Chokladbollssmet? Lite Niall varning där''
''Haha, ah kanske, vad gör du eller ni då?'' frågar jag.
''Öh, vi skulle se på film, men det slutade med kuddkrig och flytande margarin på golvet istället'' svarar han lite busigt, jag flinar lite.
''Så typiskt er, fast jag fattar inte riktigt hur kuddkrig och flytande margarin på golvet går ihop dock'' säger jag, han skrattar lite.
''Nää, inte jag häller, men vi är ju vi är'' svarar han lite oskyldigt.
Vi är ju som vi är? AAH ni är helt underbara, tänker jag då.
''Du måste hälsa Zayn att han snart kommer få träffa en snygg, blond, svensk singeltjej också'' säger jag då, Josephine kollar mot mig med gapande mun.
'' Oh, oh, oh, det ska jag göra, han kommer gilla'rt ,men jag måste typ lägga på nu, vi ses snart älskling, älskar dig'' säger han gulligt.
''Nä han kommer älskar't, älskar dig med, godnatt''
''Godnatt''
sen lägger vi på. Josephine sitter helt tyst en stund igen och sen börjar vi asgarva. Hon var fortfarande i någon slags chock.
-Men hur ska jag vara när jag träffar dem? Frågar hon.
-Le lite extra sexigt mot Zayn, spänn ut brösten och vicka på rumpan när du går, det blir super och funkar alltid, säger jag, då slår hon till mig med sin kudde.
-Nejmen seriöst, hur ska jag uppträda? Frågar hon igen och biter sig i läppen.
-Kom ihåg, dem är bara vanliga killar, förutom att dem är helt underbara då, var schysst, kör bara på så som du brukar, men försök att hålla dig så lugn som möjligt för att inte skrika, var lite extra snäll mot Harry efter detdär som hänt med Georgia, säger jag. Hon nickar.
-Jag ska försöka, säger hon, sen blir vi båda så trötta att vi somnar i soffan.
När vi har käkat frukost dagen efter måste Josephine dra hem till sig, jag tar på mig ett par gråa mjukisbyxor och en grå munktröja med linne under, innan jag startar datorn och går in på twitter, jag skrattar lite för mig själv när jag läser Louis senaste tweet ''Dam, like this pictures, i have the hottest girlfriend in the world'' stod det. Skämtar han med mig? Tänker jag, om det är någon som är HOT så är det HAN. ''And I have the hottest boyfriend'' svarar jag innan jag stänger av datorn igen. Igår hade jag klarar mig ganska bra utan kryckorna så jag bestämde mig för att försöka med det idag också. Lite senare åker jag med Mathilda och Ian till min farmor där vi bjuds på farmors goda fläskkotlett med potatis och morötter, för en gångs skull var morötterna inte kokta, jag bestämmer mig för att ta en lite egobild när jag äter moroten och klickar mig åter in på twitter ''@Louis_tomlinson I love carrots'' skriver jag under bilden, samtidigt som jag kom och tänka på när Mathilda skickade in en bild när hon åt morötter på till honom, innan vi hade träffat dem. När vi är framme från farmor är min blogg helt klar, så jag klickar mig in på den och börjar skriva första inlägget:
''Hej bloggen, eh dethär är typ mitt första blogginlägg, och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om just nu,
jag är inte direkt någon blogger men jag kanske blir med tiden, vem vet? ;) En liten presentation av mig själv då kanske. Ja, mitt namn är Linnea Andersson, jag är en 16 årig tjej från Sverige, mina föräldrar är skiljda så min pappa bor numera i USA, där jag är varje sommar, fast just nu är jag faktiskt i Sverige, men jag brukar alltid få åka hem en vecka under tiden jag är där, och att jag valde just denhär veckan var ju inte direkt någon slump, som dem flesta känner igen mig som så är jag ju faktiskt Louis flickvän, Louis Tomlinson från pojkbandet One Direction, det känns lite konstigt att skriva så, för jag tar honom inte liksom som det, utan jag tar honom bara som Lou, min fina Lou som är det vackraste som existerar på denna jord<3 Haters gonna hate, lovers gonna love. Min blogg kommer väll handla om min vardag och om mina känslor, livet om att vara tillsammans med, just det HONOM, klart man får ta massor av hat, men jag bryr mig inte om det egentligen,om kampten att få min dröm ullfyld = bli modell och ja, min vardag helt enkelt, som dem flesta vet har det hänt lite tragiska grejer i mitt liv också, men det är inte synd om mig alls egentligen, för allt som är BRA övervinner verkligen det dåliga, men jag kan tänka mig att denna blogg kommer bestå av väldigt blandade tankar och åsikter, ni kommer inte bara få följa GLADA mig utan ni kommer få följa MIG, genom blod, svett och tårar - eller vad det nu är man brukar säga? Fast annars så är jag en glad person för jag tycker att livet är för kort för att bara suras och deppas bort, nää nu ska jag sluta skriva tror jag, känner att dethär inlägget blev väldigt virrigt, slänger upp en liten bild från igår när jag var med min bästa vän Josephine och jag var på stranden igår, riktigt kul att träffa henne igen, man uppskattar det verkligen till 100<3''
Senare i bloggen kommer det säkert komma upp massor av dagens outfitbilder men justnu känns det lite ovärt eftersom jag sitter i mjukisbyxor, linne och munktröja, men anyway, vi hörs igen, btv: Designen står grymma Josephine för, följ henne på twitter vet jag ;) --> @Josephiineperssoon heter hon där!''
Jag orkar inte läsa igenom blogginlägget innan jag skickar iväg det, så fort jag har skrivit det länkar jag bloggen på twitter, sen loggar jag ut - det ska bli spännande att se statistiken sen.
Jag går och lägger mig tidigt för att det ska bli ny dag eftersom killarna kommer imorgon, nästan lite för tidigt eftersom jag inte kan somna, så jag ligger och sms:ar med Louis länge istället.
''Haha bestämde mig för att gå och lägga mig tidigt och sova bort tiden så jag får träffa er snabbare, men min plan fungerade inte så bra eftersom jag inte är ett dugg trött, så jag ligger och smsar istället<3'' skriver jag.
''Haha, nej vad söt du är, jag är sjukt taggad, ska bli så kul att träffa dig igen, och hon dendär Josephine ;)<3'' svarar han.
''Haha, får varna er att hon e lite konstig, hon e ganska lik mig alltså :D<3'' svarar jag.
''Det gillas (y) såg att du hade skaffat blogg också, haha Nice<3'' haha typiskt, tänker jag, har han sett den?
''Ja, eller rättare sagt, Josephine gjorde det, men du behöver inte läsa, det är bara pinsamt :s'' svarar jag.
''Vadå pinsamt? Tycker det var riktigt sött skrivet, jag brukar inte läsa bloggar men din ska jag fan börja läsa, bara för att det är din såklart<3'' jag suckar för mig själv, blogg kanske var en ganska dålig idé ändå.
''Haha men Lou då, bara för att retas med mig :o, nä denhär gången får du inget hjärta i smset :('' svarar jag på skoj.
''Nää inte bara, tycker att det du skrev vad väldigt gulligt och om jag saknar dig är det bara för mig att klicka mig in där på bloggen, och om du fortsätter lägga upp sådär sjukt sexiga bilder på dig själv så måste man ju bara kolla :S<3''
''Haha, oj vad sexig jag var, eller inte, du är ;)<3'' svarar jag.
''Det är du visst det som fan ;)<3''
''Haha, men jag nu ska jag fan sova, godnatt snygging ;)<3'' skriver jag innan jag lägger ifrån mig mobilen för att sova, fast jag ligger länge och tänker på Lou innan jag somnar, på Lou naken... wouuup, woooup!
Jag vaknar på morgonen med ett big SMILE - idag skulle jag äntligen få träffa dem!

ännu ett litet mellankapitel , menmeeeen!! dåligt dehär oxå, men har inte så bra ideer just nu, the botten is nådd, fast asså jag har ju lite ideer men dem kan lixom inte komma precis NU, det måste helt enkelt bli lite mellankapitel emellanåt - jaja skriver nästa imorgon i guess ;)


Kommentarer
Liz

ojojojdå Linnea, vad tänkre dupå? ;))

2012-03-26 @ 22:47:41
URL: http://onedirectiioon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0