Little things kapitel 3

''You don't have to answer, Miranda,'' sa William med en suck.
''But it's my sister Ariana, we must decide how we're going to do tonight, you know, she's coming'' svarade Miranda.
 
Hon pussade honom mjukt på kinden och sträckte sig efter sin omoderna mobiltelefon.
Det var tidigt på  fredagsmorgonen och William låg med kinden mot Mirandas hals.
Jag hade stått utanför dörren ett tag nu. Jag ville inte avbryta vad dem hade hållt på med innan,
dels för att det inte vore ett bra sätt att träffa William första gången på och dels för att det vore lite
awkward. Men jag hade fått nog med att vänta, så jag ringde henne istället.
 
''Hey sis'' svarade hon glatt. Samtidigt som jag såg hur william brottades sig loss och började ta på sig sina kläder. Jag försökte att inte kolla, men jag var ung och hade inte sett en naken kille förut. Han var vacker, han var fin, jag förstod plötsligt allt bra Miranda hade berättat om honom.
 
''Hello Miri, you know what...'' började jag, innan jag kastade en snabb blick på William, kusten var klar, han var påklädd nu.
 
''What?'' Frågade hon. Jag log, trots att hon inte kunde se.
 
''I'm already here'' sa jag och lag på, öppnade dörren in till hennes rum och hoppade in i hennes famn.
Att få känna hennes armar runtomkring mig igen, var som massage. Jag hade saknat henne så mycket, min fina storasyster.
 
''Men asså, vad gör du här, skulle du inte komma senare ikväll? Har du varit här länge? Assååå åååh vad jag har saknat dig!'' Sa Miranda, med en väldigt förvånad, men också glad min.
 
Jag suckade lite åt henne. Självklart skulle hon prata svenska med mig, som inte är så bra på det, men ändå helt okej, allt för att slippa prata engelska för en liten stund.
 
''Jag tog tidigt plan, jag kom typ nyss och ville överraskade dig''
Svarade jag med ett något konstigt uttal. Jag var ju inte uppväxt på samma sätt med svenskan. Miranda hade ju bott i Sverige i flera år med pappa, innan han fick jobb här och flyttade hit, medan jag hade växt upp i USA med min mamma, som själv är amerikansk. Men nu var äntligen dagen här. Det var sommar och jag skulle tillbringa hela sommaren här med pappa och Miranda, absolut höjdpunkten på året. Det var min första sommar här i England, jag hade ju vart i Sverige med dem, där dem bodde förut, alla andra somrar.
Jag och Miranda hade alltid skrivit brev till varandra, även när elektroniken annars blev en enkel lösning så forsatte vi med att skriva brev, det var något speciellt med det hela. Men att läsa ett brev går inte ens att jämföra med hur det är att få träffa personen i verkligheten. Det var lika underbart varje gång. Vi umgicks alltid och hade kul, som vänner och gjorde alla möjliga saker. Men jag förstod att det skulle bli lite annorlunda denhär sommaren, eftersom hon hade William nu också, och så var det ju i England, jag hade faktiskt aldrig varit här förut.
 
Hon drog ner mig i sängen och kollade på mig, vi både började skratta, tills jag mötte Williams blick.
Dessa chokladbruna ögon kollade rakt in i mig, det var något speciellt med dem, men jag kunde inte avgöra vad det var.
 
''Oh sorry babe, I forgot you, but yeah, this is my sister Ariana I've been talking about, and Ariana, this is my boyfriend, William you know'' Sa hon mellan allt skratt.
 
''It's nice to meet you'' svarade William och sträckte fram sin högerhand.
 
''It's nice to meet you too, I've heard so much about you'' svarade jag och tog emot hans hand.
 
Jag vet inte riktigt vad som hände, när våra händer greppade varandra. Något väldigt skumt. Det var någon konstig känsla, någon slags blandning mellan behaglighet och obehag, och det låter helt galet, och det var det också. Han var helt galet speciell och mystiskt och det kände jag redan innan  vi knappt hade hunnit prata med varandra.
 
Sen satt vi där, alla tre och pratade om allt möjligt. William var väldigt charmig och speciell och jag försökte sätta fingret på vad det egentligen var med honom, men jag kom verkligen inte på något, hur mycket jag än försökte. Han var rolig, lättsam och fick både mig och Miranda att skratta, men det var ändå något väldigt skumt över det hela. Vi bestämde oss tillslut för att vi skulle gå ut lite i London tillsammans och kolla runt lite. Och efter att vi hade varit inne på svindyra Harods, när jag kom ut med två fulla påsar i händerna, kunde jag verkligen inte känna mig lyckligare. Jag suckade lyckligt och tänkte, att dethär, skulle utan tvekan bli den bästa sommaren i hela mitt liv.
 
-Ariana, can you please tell me what I just said?
 
Jag ryckte till och vaknade upp ur mina tankar, när Mr Pattinson ställde mig frågan. Fan också, jag satt, som vanligt, helt ofokuserad på lektionen igen. Jag ryckte på axlarna.
-No, I can't, I'm so sorry, beklagade jag mig.
Han suckade högt och förklarade återigen något om något konstigt tal men jag kunde inte koppla ihop någonting.  Det ända talet som rullade runt i mitt huvud var 2008, dendär sommaren som skulle bli den bästa i hela mitt liv. Det hade varit så lätt att tänka så då. När jag hade umgåtts med Miranda och William en hel dag, shoppat loss på Harods, skämtat och skrattat, ätit fish and chips och bara mått riktigt bra. Men det var då det, det var innan jag visste vad som skulle hända, innan jag visste vad min syster och jag hade att vänta oss, innan jag visste, att denhär sommaren skulle förändra HELA mitt liv.
 
Tillslut, efter en evighetslång väntan, är lektionen äntligen slut. Jag skyndar mig att plocka ihop mina saker och lämnar klassrummet. När jag har lämnat mina saker sätter jag mig med Lucy i en soffa och andas ut lite.
 
-Why are you so unfuced all the time, what are you thinking about? Frågar Lucy helt plötsligt.
Jag blir lite förvånad, jag har aldrig fått frågan förut. Jag kollar in i min väns ögon, hon ser lite orolig ut. Tänk om hon bara visste.
-I'm just tired, svarar jag med en gäsp.
-No you're not, stop lying Ari, I can se it's something, and you just leaved school yesterday. I think you should talk about it...
-There's nothing to talk about, svarar jag lite irriterat.
-I asked, because I care about you, it's about your father isn't it? C'mon Ari, you're always so happy, it's okey to be sad sometimes...
Jag suckar igen, om hon bara förstod. Jag kunde bara inte, jag kunde inte.
-My father? Hell no, what should I say about him? I don't even have any. And I've never had, I go to Eric. svarar jag argt, samtidigt som jag reser mig upp hastigt och börjar gå min väg.
 
Jag ljög, som vanligt. Det hade jag alltid gjort, när det kom till min familj. Jag sa till alla att min pappa lämnade mig när jag föddes och att jag aldrig hade träffat honom, men så var inte fallet. Men det var bara en av alla lögner jag hade sagt.
 
När jag kom fram till Erics skåp såg jag att han stod och snackade med någon tjej,väldigt närgånget om man säger så, men jag brydde mig inte, utan gick fram till honom, tog ett stadigt tag om honom och stoppade in min tunga i hans mun, där den ivrigt började leka med hans tunga. Jag brukade ofta göra så, när jag var arg eller ledsen, det var som mitt sätt att ta ut det på. Att det var massa folk omkring brydde jag mig inte om. Efter en liten stund slutade jag bara, helt plötsligt. Jag visste hur mycket det retade honom.
 
-You and me, after school, säger jag, sen bara vänder jag på klacken och går därifrån.
 
Jag vet att jag är så sjukt jävla dum egentligen, men hela mitt liv är dumt, så det spelar ändå ingen roll.
Det skulle inte förvåna mig om han hade stått och hånglat med dendär tjejen han stod och snackade med innan, men jag brydde mig liksom inte. Det spelade ingen roll vad han än gjorde för jag gick alltid tillbaka till honom ändå. Tillskillnad från alla andra, som lurades av honom, låg med honom och sen skämdes över att dem trott så gott om honom och gick och snackade skit med sina tjejkompisar om vilken idiot han var. Vi har ju typ något slags förhållande, men ett jävligt komplicerat och öppet typ. Att jag gick tillbaka till honom var ju inte för att jag älskade honom , för det gör jag ju inte - utan det var nog bara för att. Jag blev inte ens sårad när han höll på med andra, låg med någon tjej på någon fest eller vad som hälst, jag lät han liksom, jag kunde inte känna några känslor för honom iallafall. Jag var bara med honom för att ha någon att vara med, för att koppla bort omvärlden en liten stund. Så sjukt idiotiskt men så sjukt sant. Vad spelar det för roll egentligen? Jag kommer väll aldrig kunna känna kärlek ändå. Det ända jag kan känna är stor saknad efter några som inte längre finns i mitt liv.. För kärlek liksom, vem behöver sånt trams? Inte jag iallafall.. Vad jag däremot behöver är en resa till London, även om bara namnet på denna stad fick mig att vilja kräkas upp snor, så skulle jag ändå dit och jag hade snart tillräckligt med pengar till att få åka dit.

Väldigt kort och dåligt kapitel jag vet, men hinner inte nu. Ska iväg och vara med några kompisar.
KOMMENTERA för nästa kapitel.. Hm..Vad tror ni det är som har hänt egentligen? Vad är det egentligen med han dendär William och vad ska Ariana göra i London? Fortsätt läsa så kommer ni få svaren ;)
btv: killarna kommer komma med väldigt snart, och tack till er som kommenterar, ni är guldvärda på riktigt, blir rörd :') <3
 


Kommentarer
LOUIS TOMLINSSON :*

Så sjukt jävla bra skrivet Elin <3 :*

2013-01-18 @ 20:02:13
Liz

Hahaha, vilken bra svenska hon hade! Sjukt bra som vanligt, bebo <3

2013-01-20 @ 00:10:25
URL: http://onedirectiioon.blogg.se
Ida

Mmeerrr

2013-01-22 @ 22:47:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0