that what makes you beutiful kapitel 46

''Hallå'' svarar jag ganska andfått i telefonen.
''Hej, det är Jeff'' svarar Jeff lite överdrivet glatt, vad var det nu han skulle säga?

''Jag kan höra det'' svarar jag glatt, inte lika glatt som han dock.
''Jag har goda nyheter, du vet innan du åkte så sa jag ju att du skulle få reda på en grej när du kom tillbaka hit?'' säger han, jag gäspar lite och nickar även fast han inte kan se.
''Är du trött?'' säger han då mitt i allt.
''Vet du vad klockan är här eller? Nejmen jaa, berätta nu'' svarar jag lite otåligt.
''Oj förlåt, tänkte inte på det, men iallafall jag har fått tag på en argentur som är väldigt intresserad utav dig och jag vet att det är just denhär argenturen vi har letat efter, perfekt för dig, och det är inte en liten häller precis, du kan bli en supermodell, Linnea'' säger han, först uppfattar jag det inte riktigt, sen blir jag självklart jätteglad och ger ifrån mig ett litet tjut.
''Va, vad är det för argentur?'' Frågar jag nyfiket, han skrattar lite åt min reaktion.
''Select Model, det är i London och du kommer kunna få massvis med erbjudanden, du har redan några, jag har kontaktat massvis med olika personer och dem vill verkligen träffa dig, du skulle kunna få massvis med modelljobb där i London'' Mitt leende smyger fram på mina läppar, det måste vara för bra för att vara sant. London liksom, då skulle jag ju få träffa killarna, dem är ju där ifrån, jag ger Louis ett stort leende, fast han fattar självklart ingenting.
''Du jag vet inte vad jag ska säga, tack för allt så sjukt mycket, jag vill väldigt gärna träffa dem som vill träffa mig'' svarar jag glatt.
''Bra, för du åker till London nästa vecka istället för att åka tillbaka hit, jag har pratat med dina föräldrar, och dem har gått med på det, jag och Eleanor kommer också åka till London, så vi kommer ses där''
''Ehm, aha okej, då ses vi då'' svarar jag lite osäkert.
''Nu ska jag inte störa dig mer, vi hörs'' säger Jeff och sen lägger vi på.
-Vad var detdär om? Frågar Louis nyfiket.
-Det var om...ASSÅ fatta, jag kanske ska bli signerad av SELECT model, en modellargentur i London, fattar du vad det innebär? Det är i London! Skriker jag, vi blir lite hyper energifyllda så det slutar med att vi hoppar runt i rummet, eller snarare jag. Jag kunde inte riktigt fatta att detta var sant. Jag tar upp mobilen och knappar in ett meddelande till pappa: ''Tacktacktack för att du låter mig åka till London, älskar dig!'' skriver jag, sen lägger jag undan mobilen. Efter min lilla energihoppning lägger jag mig i sängen igen. Våra läppar möts och vi fortsätter där vi avslutade tidigare, efter att det har ''hänt lite grejer'' somnar jag mot Louis bröstkorg.
Louis perspektiv:
Vi satt nu i bilen påväg till Linnea, det skulle bli kul att se hennes riktiga hem, känns lite konstigt att inte ha gjort den en dock, alla gånger jag hade vart i Sverige hade jag bara varit i Stockholm, så det skulle bli kul att se lite annat också, även om Linnea bodde lite utanför stan. Det var ganska mycket bilkö så det tog en tid att åka, tillslut var vi äntligen framme, när vi kommer in hälsar jag på syskonen och hennes mamma, som jag visserligen redan hade träffat förut, hennes mormor skulle komma lite senare, jag, Linnea och hennes mamma sätter oss ner vid köksbordet och bara snackar en liten stund. Jag berättar om turnén, och Linnea berättar om modellerbjudandena, sen kommer vi in på lite annat, det slutar med att vi sitter och bläddrar i en gammal fotokatalog ifrån när Linnea var liten, jag kan inte låta bli att le, söt hon hon alltid varit, tänker jag för mig själv.
-Men mamma, inte en katalog till, du har redan skämt ut mig med alla andra fotona, gnäller Linnea, jag börjar skratta lite.
-Men du är jättesöt ju, som alltid, svarar jag, sen börjar jag bläddra i någon ny katalog. Innan hennes farmor kommer går vi upp till hennes rum en liten stund, jag skrattar till lite när jag ser affischen ovanför hennes säng. Hon blir lite röd om kinderna. Det första Linneas mormor gör när hon kommer är att nypa oss i kinden, sen sätter vi oss ner för att äta och snacka, Linneas familj och släkt är verkligen rolig. När vi har ätit lite efterrätt kommer jag på att Zayn och Josphine ju har varit ute på date idag, jag tar upp mobilen och klickar mig in på meddelanden och öppnar upp min och Zayns konversation ''tja dude, hur var dejten?xx'' det tar kanske 5 minuter innan jag får svar. ''Ehm, toppen ;)'' står det, jag ler lite för mig själv.
-Vem messar du med? Frågar Linnea nyfiket, jag vinklar telefonen så att hon ske se. Hon ser ganska nöjd ut.
-Josephine och Zayn alltså, dem skulle ju verkligen vara jättesöta tillsammans, svarar hon ganska lågt, jag nickar instämmande. Kvällen går ganska snabbt och det dröjer inte länge förrän vi ligger ihoptryckta i Linneas säng för att sova, imorgon ska vi tillbaka till Stockholm igen, eftersom jag hade grejer jag måste göra. Fast som vanligt ligger vi och snackar först.
-Ni har ett performance imorgon va? Frågar Linnea, jag nickar som svar.
-Men jag har en överraskning till dig efteråt, svarar jag lite busigt.
-Va vadåå? frågar hon nyfiket, jag skrattar lite.
-Berättar jag det så är det ju ingen överraskning längre, du får se imorgon!

dödödööööm, det fick bli ett till kapitel idag - men världens tråkigaste och kortaste typ - fortsättningen kommer imorgon, de här var värsta mellankapitlet jue x)


Kommentarer
Liz

bambambam, jag vill ha mer!

2012-04-01 @ 23:16:52
URL: http://onedirectiioon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0