that what makes you beutiful kapitel 52

Vi satt länge och snackade om lite allt möjligt som hör till och jag fick snacka med min blivande manager, han var en riktigt härlig kille, kanske 20 år, snygg var han också...
Jag vaknar på morgonen av att det vibrerar till, jag blir väldigt förvåndad eftersom jag bara är halvvaken, sängar kan väll inte vibrera? Sen kommer jag på att det är mobilen som ligger under kudden, jag gäspar och tar snabbt fram den, ett sms från Eleanor: ''Hej babe, vart är du? Skulle vi inte mötas nu, du vet att plåtningen börjar om en halvtimme?'' Jag kollar på klockan, helvete, om en halvtimme ska jag vara där, hur ska jag lyckas med det? Jag får lite panik, jag skiter i att svara och skyndar mig upp ur sängen, jag får bara inte komma försent, inte första dagen!
Jag har nog aldrig stressat så mycket förut, självklart skiter jag i frukosten och gör allt annat så snabbt jag kan,  jag springer ut så fort jag kan till stället vi bestämt att vi skulle träffas på, sen tar vi snabbt en taxi och åker iväg, jag andas ut när vi är framme, jag hann precis i rätt tid! Jag springer så fort jag kan in till sminket där jag blir sminkad av en makeup artist, egentligen skulle inte Eleanor göra något idag, hon hade bara valt att följa med ändå, det kändes konstigt att det var hon som tittade på och inte jag, eftersom det började tvärtom.
-Du förresten, jag måste nog gå, jag och Danielle har bestämt att vi ska träffas, säger hon glatt, jag nickar instämmande, jag ville nog faktiskt helst vara själv också, det skulle kännas konstigt om hon skulle titta på när jag plåtades eftersom hon är så mycket bättre och mer erfaren en mig, och självklart vill man träffa sina vänner.
Medan jag sitter där och blir sminkad kommer min manager, som förövrigt heter Dylan in och snackar lite.
Han snackar lite om plåtningen och så om lite allt möjligt, han vet mycket väl vem som är min pojkvän och det förvånar mig att han är väldigt intresserad utav honom och de andra i One Direction, men han är väldigt rolig och det går inte att undgå att titta på honom, han har sin skjorta lite uppknäppt och man kan mycket väl se hans magmuskler, han är riktigt vältränad, jag biter mig själv i läppen lite lätt, sluta kolla nu förfan! Sen går allt så himla fort, det blir en heldel klädbyten och jag känner mig riktigt bekväm i det jag gör, jag gör lite olika poser och jag får väldigt mycket beröm, konstigt nog, mycket mer än vad jag hade räknat med, vi är färdiga efter ungefär 4 timmar, jag stannar en stund efteråt för lite snack och sen får jag gå, jag var färdig för dagen. När jag kommer tillbaka till hotellet duschar jag lite snabbt och byter om till ett par mjukisbyxor och ett linne, eftersom jag ska åka till dendär fotbollsarenan och titta på fotboll nu tillsammans med Simon, jag var faktiskt riktigt taggad, som sagt hade jag ingen koll på fotboll och sådär men jag tyckte det var kul att titta på, både på tv och i verkligheten, och dessutom har ju min pappa varit fotbollstränare, det roligaste av allt är nog alla snygga killar, killar är så sjukt snygga i fotbollskläder, det hade jag alltid tyckt, även i innebandykläder, fast ingen kan vara snyggare en Louis såklart.
''Hej Simon, jag har ett litet problem, för jag har ingen aning om vart någonstans det ligger..hehe :D'' skriver jag, det dröjer nog inte ens en minut förrän han har svarat ''Haha, men jag vet ju vilket hotell du bor på, så jag kommer och hämtar upp dig om 5 minuter? ;)'' ''Gör så ;)'' svarar jag snabbt tillbaka. När han hämtar upp mig har han redan fotbollskläderna på sig, jag blir lite förvånad när vi är framme över hu stort det är, jag får gå in och sätta mig på specialla platser i arenan, det var ganska mycket folk där, inte helt proppat, men sådär lagom, som det brukar vara på stora men inte ASSTORA sportevenemang, bara att få spela här inne måste vara en ära tänker jag, eftersom det är väldigt stort, undrar vilken division det är egentligen? Matchen slutar med att dem förlorar med 2-1, men det hade ändå varit en spännande match och det var faktiskt Simon som hade gjort målet, efteråt när han har duschat och så bestämmer vi oss för att gå ut och äta, vi vill ju lära känna varandra bättre och jag hade ändå inget annat för mig. Under måltiden pratar vi på förfullt, vi får reda på saker om varandra vi inte hade någon aning om och lär definitivt känna varandra bättre, det kändes som vi hade kännt varandra i flera år, skrattar riktigt mycket gör vi också, den kvällen var den roligaste på länge. Nästa dag gör jag först lite modelljobb, sen umgås jag med Danielle, vi går på Harods och shoppar och skrattar och jag kan verkligen inte hantera mina pengar, eftersom en riktig stor summa försvinner när jag shoppar där, men vadfan, man lever bara en gång! Eleanor har åkt för att träffa sina föräldrar och morföräldrar men Danielle och jag bestämmer oss för att träffa Simon igen, Danielle verkar gilla honom lika mycket som jag gör, dagarana går väldigt fort.

Louis perspektiv:
Jag satt med laptopen i knät, jag hade säkert stirrat på den i 20 minuter nu, varför skulle jag haka upp mig på allt? Dendär killen kan vara vem som helst, förmodligen är dem bara vänner, men ändå, dem ser så glada ut, dem ser lyckliga ut, dem skrattar, äsch tänk inte så Louis, antagligen är dem glada för att  dem skrattar för att dem är kompisar, men det fanns ganska många bilder på dem, och det gick rykten, hon har dessutom inte sagt något om honom, skulle jag ringa och fråga kanske? Nej, det orkar jag inte, inte nu, jag får ta det när vi kommer tillbaks imorgon istället. Jag försökte intala mig att dem bara vänner, men något inom mig säger att det inte är så, har hon svikit mig?


Kommentarer
Liz

Skulle kommentera något men har glömt bort vad.... Så detta får vara fitn. :3

2012-04-07 @ 20:50:32
URL: http://biatchname.blogg.se/
Elin

Nu har jag läst alla kapitel hitills och jag ville bara säga att du är skit grym på att skriva! Ser fram imot nästa kapitel :D

2012-04-08 @ 01:05:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0