that what makes you beutiful kapitel 37

-Du har inte tusentals tjejer emot dig, du har bara mig, och då finns det faktiskt en speciell anledning, och ja, det är för att ni är typ syskon, men okej, jag ska försöka skita i det, men det betyder inte att jag gillar det, eller att jag inte tycker det är fel, säger jag lite lugnare, då kramar hon om mig, jag besvarar kramen - jag orkar inte bråka med min syster längre, vad mer kunde jag göra liksom? Jag ville inte förstöra hennes liv.

2 dagar senare
Louis perspektiv:
''Vad är det Linnea?'' Frågar jag i luren, jag älskade att snacka med Linnea på kvällen innan jag skulle sova, vi kunde sitta i flera timmar och bara prata om allt, men jag hörde på henne att någonting var fel, hon har varit så konstigt de senaste dagarna.
''Vadå?'' Frågar hon och försöker låta förvånad. Jag suckar lite tyst för mig själv.
''Du har varit så...konstig dem senaste dagarna, har det hänt något?'' Frågar jag lite oroligt.
''Nej, det har inte hänt nåt.'' Säger hon. Jag suckar lite igen.
''Om det är nåt med mig, så säg det bara'' börjar jag. Distansförhållande är nästan för svårt, jag var rädd för vad hon hade att säga, men jag ville veta.
''Haha Louis, det är absolut inget om dig, det är bara det att...det är en grej som är väldigt svår att vänja sig med typ, men jag kan inte berätta vad , det är bara konstigt men det har absolut inget med dig att göra, du är ju bäst'' säger hon, jag rycker på axlarna även fast hon inte kan se det.
''Aha okej, men om du vill snacka så..''börjar jag innan hon avbryter mig.
''Jag vet Louis, jag kan snacka med dig'' säger hon med sin gulliga röst.
''Jag saknar dig babe'' säger jag då. Då tystnar det en stund i luren, innan jag hör en suck.
''Jag saknar dig också, men vi klarar dethär'' säger hon och jag visste att hon hade rätt.
''Snart börjar vår Europa turné, då ska vi först till Tyskland, Danmark och Sverige'' säger jag lite mellanglatt, det låter som om Linnea spottar ut något hon har i munnen.
''Vaa? Varför har du inte sagt något, när ska ni till Sverige? Nästan skriker hon i telefon.
''Vi ska dit om två veckor'' säger jag då.
''Meeeen skämtar du med mig? Jämt när jag är hos pappa under sommaren får jag alltid åka hem till Sverige i en vecka om jag vill, då gör jag det då ju!'' Säger hon, jag kan inte låta bli att le, jag skulle snart få träffa henne igen.
''Ååååh det är ju awesome!'' Svarar jag nästan lite för glatt.
''Ja, jag måste bara snacka med pappa och mamma först, saknar faktiskt Sverige, fast jag saknar dig mest såklart'' säger hon.
''Sverige och jag har en ''vem som saknar Linnea mest'' tävling, Sverige saknar nog dig väldigt mycket också men jag saknar dig ännu mer'' säger jag, sen kommer jag på hur töntigt det lät, trots det börjar hon asgarva i luren.
''Haha du är lite underlig du, I like it'' säger hon sexigt.
''Du, jag måste verkligen sova nu, vi har ju helt annorlunda tider du vet'' säger jag med en gäsp.
''Om två veckor har vi samma hoppas jag, säger hon, jag ler som svar även fast hon inte kan se det.
''Jajemen''
''Jaja, vi hörs imorgon, godnatt sötis och hälsa dem andra och Lindsey sen, för hon skulle komma va?'' säger hon.
''Ja, hon kommer imorgon, det ska jag göra, hälsa du med, älskar dig'' säger jag, sen lägger vi på, jag hatar att lägga på. När jag har gjort det går jag och borstar tänderna, sen går jag in till mitt rum där Harry redan har somnat i sängen, men jag lägger mig bredvid, sen somnar jag också.
Nialls perspektiv: Jag går upp tidigt på morgonen och duschar, fixar håret och klär på mig, jag tar på mig min USA tröja och ett par beiga chinos, sen gör jag i ordning frukost lite snabbt, fem mackor och juice får det bli, jag var ensam uppe för alla andra låg fortfarande och sov, det var väldigt tidig morgon och jag skulle hämta Lindsey på flygplatsen, trots att det bara var tre dagar sen vi sågs hade jag saknat henne riktigt mycket, det skulle bli kul att hon skulle komma hit denhär gången och inte tvärtom. Jag suckar när jag går ut mot bilen när jag inser att det regnar, så typiskt. Väl framme vid flygplatsen möter jag upp en livvakt och sen går jag in, det är ganska mycket fans där. Jag fattar inte hur fansen kan få reda på allt? Jag suckar lite, jag älskar mina fans, men nu ville jag bara träffa Lindsey, trots det skriver jag några autografer och tar lite bilder, jag sätter mig ner på en bänk och väntar tillsammans med några fans, som freakar ut tottalt. Jag kollar noggrant efter henne när alla USAresande strömmer i gången, men jag kan inte se henne någonstans, efter ett litet tag börjar jag bli orolig, så jag tar fram mobilen och ringer, men jag får ändå inget svar. Jag grips av lite panik för jag vet inte riktigt vad jag ska göra, innan jag hinner tänka känner jag ett par händer på mina axlar, och jag andas in dendär doften som jag älskade, doften av tjejen jag älskar, jag vänder mig om och möts av ett stort leende, som jag besvarar med ett ännu större leende.
-Vad lång tid det tog, jag trodde det hade hänt nåt, säger jag samtidigt som jag kramar om henne.
-Nej, jag var lite seg bara, väskorna du vet, säger hon och jag nickar instämmande, sen drar jag in henne i en kram igen.
-Jag har saknat dig, säger jag och drar in hennes ljuvliga doft.
-Jag har saknat dig med, säger hon, jag söker efter hennes läppar.
-Niall inte här, dina fans kommer bli tokiga, varnar hon.
-Dem är bara avundsjuka och då får dem väll bli det då, jag älskar ju dig, säger jag innan jag trycker mina läppar emot henne, sen går vi iväg..
Lindseys perspektiv:
-Vad vill du göra? Frågar Niall gulligt, att bara höra hans röst fick mig att le.
-Jag vet inte, vad vill du göra? Frågar jag samtidigt som jag slår mig ner på sängkanten i rummet.
-Vi kan åka London eye, eller dra och kolla på Big ben? Föreslår han, det lät som en bra idé tycker jag.
-Ja det skulle vara jättekul att få se lite av London, kan vi inte äta Fish and chips sen? Jag måste bara testa det, säger jag busigt.
-Men då gör vi det, vi går med detsamma och förrestenså älskar jag när tjejer frågar om vi kan äta, säger Niall med ett blink, jag börjar skratta lite, så typsiskt Niall. Jag var inte direkt ett stort galet fan innan, men jag hade fått reda på mycket genom att bara vara med honom, hans matvanor var inte dem bästa.
Sen skyndar vi oss ut, när vi är framme vid London eye har regnet slutat falla.
-Men då åker vi då, säger Niall glatt, jag kollar upp på det gigantiska parisehjulet, det var riktigt högt. Jag biter mig i läppen.
-Asså, jag är ganska höjdrädd, säger jag då lite ängsligt.
-Du kan vara lugn, jag är ju med, säger han och drar in mig i sin famn, sedan möter jag hans perfekta läppar igen, jag kunde inte få nog av honom, han var så underbar, så perfekt. Normalt sätt hade jag klivit in i vagnen väldigt tveksamt, men nu var Niall med och då var det annorlunda, jag tar ett hårt tag om hans hand och sen kliver vi in i den lilla vagnen eller vad man nu ska kalla det, vi var alldeles ensamma, jag sätter mig ner på den lilla sittplatsen och kollar ut genom fönstret, det går väldigt långsamt och istället för att kolla ner och bli rädd för höjden kollar jag på själva hjulet, tänk om någon skruv skulle lossna, vad skulle då hända? Jag kunde inte låta bli att bli lite rädd.
-Men kolla då Lindsey, du sa ju att du ville se London och här uppe kan du se som bäst, där är Big Ben, säger Niall när vi är på högsta toppen och pekar, jag tvekar lite men sen bestämmer jag mig för att kolla.
-Wooouw, vilken utsikt, säger jag som nästan blir helt stumm, Niall börjar skratta åt min reaktion.
-Ja, det är väldigt fint, men du är ännu finare, säger Niall. Jag ger ifrån mig världens största leende, Niall fick mig att känna mig så speciell, det hade ingen kille någon lyckas med förut, han är så perfekt, så underbar, så söööööt... Alla tankar stängs av när våra läppar åter möts. Sen blir ingen av oss särskilt intresserad av utsikten längre, vi kysser varandra om och om igen och mer och mer passionerat ända tills vi är nere på marken igen.
-Vill du äta nu, eller ska vi ta det lite senare? Frågar Niall när vi går bort från parisehjulet.
-Vi kan vänta lite, men jag är iochförsig ganska törstig, säger jag då.
-Då vet jag vart nästa stopp är, säger han med ett flin.
Han tar tag om min hand och tar mig till något Smoothieställe.
När jag går in där ser jag massor av bilder på kändsiar och deras aoutograf på väggen, även Niall och de andra killarna satt uppe där.
-Snygg kille där i hörnet, säger jag och pekar, Niall ger ifrån sig ett flin.
-Jadu, här har man varit många gånger, välkommen till Milkshake city, säger han.
-Oooh, säger jag som inte riktigt vet vad jag ska säga.
-Du är ju själv en kändis, dem kanske vill ta bild på dig också, säger Niall då.
-Äsch, så känd är jag inte, börjar jag då.
-Eeey Jonas, säger Niall då till någon bakom disken, samtidigt som han gör något fånigt handslag med honom.
-Dethär är Lindsey, Lindsey Shaw, hon är skådespelare i ett program på Nickelodeon, hon borde bli fotad till kändisväggen, säger Niall då och jag suckar.
-Ja, jag känner igen dig, min dotter älskar dig, kan du inte skriva en autograf till henne? Hon skulle bli jätteglad, säger han då, jag börjar skratta lite.
-Visst kan jag göra det, säger jag. Jag tar emot pennan och skriver det på ett papper, sen fotar han mig och berättar att han kommer sätta upp bilden när han har tid, det var väll en ganska rolig grej ändå, tänker jag.
-Hursomhelst, vad vill ni ha för något? Säger Jonas och kollar mot mig.
-Jag tar iallafall det vanliga, säger Niall med ett flin.
-Varför är jag inte förvånad? Säger Jonas.
-Jag vet inte, överraska mig, säger jag till Jonas, sen går vi där ifrån och sätter oss ner vid ett bord, det dröjer inte lång tid förrän smoothieserna kommer. Vi sitter där och dricker utan att säga så mycket, det jag har i tankarna är att jag tror jag har blivit kär i dethär stället, jag har aldrig någongång i hela mitt liv druckit en sånhär god smoothie.
-Var det till belåtenhet? Frågar Niall efter en liten stund.
-Skämtar du med mig? Det är typ det godaste jag någonsin har druckit, säger jag då och vi börjar garva lite.
Rätt som det är dyker ett välbekant ansikte fram från dörröppningen.
-Titta Niall, är inte detdär Harry? Frågar jag lite förvånat, han slänger en snabb blick mot dörröppningen.
-Ja, det är det, svarar han.
-Vem är tjejen? Frågar jag.
-Georgia, hans tjej, svarar han med ett leende, jag ler tillbaka.
-YO HAZZA, kom hit, skriker Niall samtidigt som han vinkar in dem.
Georgia sätter sig bredvid mig och Harry slår sig ner bredvid Niall, sen börjar snacket för fulla muggar. Eller iallafall mellan Niall och Harry, Georgia och jag sitter mest bara och skrattar åt deras kassa skämt. Vi säger inte så mycket till varandra, men hon verkar väll snäll. Niall tar upp mobilen ur fickan och läser något sms.
-Det var Zayn som undrade om vi inte kunde ha en filmkväll igen, vill ni det? Säger han lite tveksamt, det blir lite halvdålig stämning men jag förstår inte riktigt varför.
-Vadå allihopa, typ Danielle..? Frågar Georgia helt plötsligt.
-Ehm aa jag tror det, och så du Lindsey, säger han och vänder sig om till mig.
Georgia och Harry kollar lite frågande på varandra, sen rycker hon på axlarna.
-Varför inte? Det skulle väll vara kul, säger hon lite osäkert, Harry nickar instämmande, jag nickar jag också.
-Okey, halv åtta at Zayns place, svarar Niall då glatt. Sen går vi skiljda vägar. Harry och Georgia går någonstans och jag och Niall går och kollar på Big Ben, vi blir fotade av lite paparazzis men ingen av oss orkar bry oss om det.
-Nu ska jag ta dig till ett ställe som jag vet att du kommer älska, säger Niall med ett busigt flin.
-Men du Niall...Varför blev det så konstig stämning när du tog upp detdär med filmkväll? Frågar jag då mitt i allt.
-Öh, du vet.. Danielle och Liam är ju tillsammans, förra filmkvällen så liksom..dissade typ Georgia och Liam Danielle och Harry och var med varandra och tönta sig en massa typ, så det slutade med bråk, men det löste sig iallafall, säger han ganska lugnt.
3 timmar senare:
Niall hade verkligen rätt när han sa att han skulle ta mig till ett ställe jag älskade, vi gick till Harods och shoppade en massa saker, Niall var så söt, man sg på honom att han var riktigt uttråkad medan jag stod och kollade på massor av saker men han offrade sig ändå för min skull, jag shoppade ganska länge och fick med mig alla möjliga prylar hem, och jag har aldrig i hela mitt liv varit på ett coolare varuhus.
-Så du är äntligen färdig med shoppandet nu? Frågar Niall lite retsamt.
-Ja, jag får nog lov att vara det tror jag, tack för att du tog mig hit, säger jag samtidigt som jag kramar om honom, självklart tappar jag en av mina cirka 10 kassar då.
-Jag kan ta några, jag har ju bara en kasse, säger Niall då, jag börjar skratta lite, det såg så gulligt ut när han gick där med en kasse i handen, hur var det ens möjligt att komma ut från detta kända varuhus med bara EN liten kasse? Jag kunde inte riktigt fatta det.
-Du är så söt Niall, säger jag med världens största leende på läpparna.
Vi lämnar kassarna sen går vi in på Madame tussauds, vi köper en stor popcorn och delar på samtidigt som vi går runt och kollar på alla vaxkabineer. Det är riktigt roligt. Efter det äter vi äntligen fish and chips som för övrigt var riktigt gott och sen beger vi oss hemåt, jag fixar mig lite snabbt innan vi drar iväg till Zayn för filmkväll.

förlåt för BOOOOORING kapitel, ett typist mellankapitel men det måste ju finnas sånna oxå, hm.. vad kmr hända under filmkvällen tro? Det vet man aldrig :DD Georgia och Danielle ska träffas igen lixom? HAHA :DD


Kommentarer
Liz

GIRLFIGHT GIRLFIGHT GIRLFIGH

2012-03-19 @ 20:56:52
URL: http://biatchname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0