that what makes you beutiful kapitel 30

han hade fått med när jag sa ''HAHA ASSÅ VILKEN BRA LÅT? VILKA ÄR DET SOM SJUNGER? JUST DET, ONE DIRECTION, SÅ SJUKT BRA VI ÄR'' också, precis innan vi går och lägger oss knackar det på dörren.
Vi springer fram till dörren för att öppna men det hinner vi inte göra förrän personerna redan står i hallen, när de ser oss freakar dem ut tottalt. Det var 3 stycken galna fans, skulle tippa på att dem var några år yngre en oss.
-Oh my goooood, drömmer jag? Säger den ena blonda tjejen med blåa ögon, hon var ganska lik Linnea.
-Nialler och Lou, oh my god, kan inte vi snälla få en autograf? Säger den rödhårige.
-Vi har rest länge för att komma hit, säger den tredje tjejen som också var blond.
-Tjejer, vet ni vad klockan är? Frågar Niall lite irriterat.
-Förlåt, men vi älskar er så mycket, snälla, ber alla 3. Det var ganska galet egengtligen, men dem var våra fans så jag kunde inte låta bli att le.
-Ska jag hämta någon penna eller har ni det? Frågar  jag. Dem skiner upp och den rödhåriga tar upp en penna ur fickan som hon sedan ger till mig, jag skriver aoutografen lite slarvigt sen gör Niall detsamma, sen tar vi ett gemensamt kort med dem och snackar lite.
-Vad heter ni förresten? Frågar Niall.
-Jag heter Amanda, säger den Linnealiknande tjejen.
-Jag heter Sophie, säger den andra blonda.
-Och mitt namn är faktiskt också Sophie, säger den rödhåriga. Lite komiskt var det allt!
Precis innan det ska gå kramar jag om Sophie och Sophie, när jag kommer till Amanda kramar jag om henne lite extra hårt, eftersom hon är så farligt lik Linnea, fast ingen kunde vara vackrare en Linnea. Precis innan jag ska släppa taget om kramen så händer det, Amanda trycker  hårt sina läppar mot mina, men jag backar undan.
-Vad gör du? Frågar jag irriterat.
-Förlåt, men jag trodde.. börjar hon.
-Ni ska nog gå nu, avbryter jag, hon kollar olyckligt mot mig men lämnar sedan huset med de andra.
Jag går in till sovstället igen, men Niall hinner före. Jag suckar högt för mig själv.
-Jag blir så jävla irriterad bara, klagar jag när jag funnit mig tillrätta.
-Ehm, jaa, men det var bra att du backade undan, säger han lite förvånat.
-Det värsta var att hon var så lik Linnea, såg du inte? Säger jag.
-När du väl säger det så.. säger Niall.
1 dag senare:

-10 minuter kvar till ni ska ut, säger Paul.
Jag tar ett glas vatten, det hade varit en jobbig , krävande dag och nu var det dags för ett framträdande igen och denna gång var Niall tillbaka, det kändes bra iallafall. Idag skulle vi för första gången uppträda '' Save you tonight'' live, jag skulle sjunga refrängen och jag hade lovat alla andra att ta i sådär mycket igen.
-Skönt att du är med igen Niall, överansträng dig inte bara! Säger jag innan vi går in på scenen, sen är det bara att köra. Alla de vanliga låtarna ska genomföras men i mitten av konserten kommer '' Save you tonight.'' Vi sjunger låt efter låt och tillslut är det dags.
Lyssna medan nedanstående läses
''I, I wanna save your, Wanna save your heart tonight,
He'll only break ya, leave your torn apart, oh''
sen kommer Liam in, och låten rullar vidare.
Allt jag har i tankarna är att jag vill rädda Linnea och vara med henne just nu.
Sen sjunger jag också ''I can't be no superman, but for you I'll be superhuman,
I, I wanna save ya, save ya, save ya tonight''
Om och om igen, sen är den slut. Vi sjunger ytterligare några låtar sen är det över.
-Bra konsert, killar! Säger Paul när vi kommer in backstage, jag är själv inte på så bra humör, så
jaggår iväg lite från de andra för att ringa Mathilda och höra hur det är med allt. Men konstigt nog
svarar hon inte, vad konstigt, hon brukar ju alltid svara annars, tänker jag, sen börjar massvis av
tankar flyga runt i mitt huvud, tänk om...?
-Louis, vad gör du? Jag hoppar till av rädsla, vänder mig om och möts av Liam som står tillsammans Danielle, som också hade varit med backstage idag.
-Öhm, nej alltså, inget speciellt, säger jag lite vimsigt sen går jag ut därifrån och möts av alla de andra.
-Jag måste skynda mig och gå, säger Harry.
-Jaha, vart ska du då? Frågar jag lite halvt ointresserat.
-Öhm, till Georgia, svarar han snabbt, gansak tyst som för att Danielle inte skulle höra. Jag nickar förstående, sen slår jag mig ner bredvid Niall och Zayn. Liam och Danielle drar iväg ganska fort också.
-Så ska vi göra något då? Frågar jag lite uttråkat, i samma stund ringer Nialls mobil och ''Lindsey'' lyser upp displayen, jag suckar lite eftersom jag vet att han skulle bli väldigt osocial nu, Niall går dessutom ut så det blir bara jag och Zayn kvar.
-Ska du också dissa, eller? Frågar jag lite halvt irriterat men ändå ironiskt.
-Haha, dude, klaga inte på dem, du är precis lika dan annars, säger han.
Jag skrattar lite, för det är jag ju säkert, fast inte just nu, när jag inte kan snacka med Linnea.
-Blir du lite avundsjuk då eller? Frågar jag busigt.
-Haha nej, eller..kanske lite när liksom alla ni har någon tjej att snacka med så sitter jag där helt forever alone, säger Zayn samtidigt som han flinar lite.
-Haha men du hittar någon du också, du är liksom Zayn, den snygga, tror det finns bra många tjejer där ute som skulle göra vad som helst för att.. börjar jag.
-Haha, håll käften Louis, jag går inte liksom ut med vem som helst om du tror det, säger Zayn.
-Haha nejmen jag tycker vi fixar en speed dating, lär ju komma några miljontals tjejer då liksom, retas jag, även fast jag vet att han är starkt emot sådant trams, som han brukar kalla det.
-Jo tjena, säger han. Sen går vi iväg och bara snackar lite en stund, precis när jag ska säga ''hejdå'' för att börja ta mig hemåt ringer mobilen, jag står länge och bara stirrar på displayen innan jag svarar ''Mathilda'' står det, jag sväljer hårt innan jag trycker luren mot örat.
''Hej'' säger jag.


Kommentarer
kajsa

Snälla skriv mer, jag behöver mer för att inte dö :o

2012-03-06 @ 21:39:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0