that what makes you beutiful kapitel 28

Jag fixar lite grejer sen precis när jag ska börja ge mig iväg för att vara med killarna, Danielle och Georgia ringer mobilen, displayen visar dolt nummer.
''Hallå'' svarar jag.
''Hej, jag ringde på dolt för att du inte hade svarat annars'' säger en tjejröst jag mycket väl känner igen, men jag kan inte komma på vem det är riktigt ändå, konstigt nog.
''Vem är du?'' frågar jag.
''Känner du inte igen min röst?'' säger hon förvånat och då hör jag att det är Eleanor jag snackar med.
''Eleanor, vad vill du?'' frågar jag sammanbitet.
''Asså, förlåt, förlåt för allt, dendär kyssen med dendär killen betydde ändå ingenting, du betyder allt Louis,
jag kommer aldrig kunna släppa dig, snälla förlåt mig'' säger hon, man hör att hon gråter.
''Jag bryr mig inte om att du har kysst honom, jag bryr mig inte om vad du gör, det är inte vi längre och det kommer aldrig bli det igen, jag älskar en annan'' svarar jag.
''Louis, det gör du inte, du bara tror det'' säger hon, jag känner ilskan i kroppen.
''Jag trodde kanske att jag älskade dig, men det gorde jag inte, men nu vet jag att jag älskar en annan, så in i helvete mycket, du älskar inte ens mig häller, det har du aldrig gjort, du älskade bara en femtedel av One Direction, kändisen Louis Tomlinson, inte den jag verkligen är, lämna mig ifred!'' Skriker jag i luren, jag hör att hon försöker säga något men jag avbryter henne.
''Och ring inte upp mig igen, lämna mig ifred'' säger jag sen trycker jag bort samtalet.
Nialls perspektiv: Medan jag sitter och väntar på alla andra ringer jag och pratar med Lindsey på skype.
''Jag saknar dig så in i helvete, allt hade varit bra om du var här'' säger jag och verkligen menar det.
''Jag saknar dig också Niall, visst är jag glad att höra din röst, men jag skulle häldre vilja ha dina armar runt mig, att få se dig i dina ögon och inte genom skypevideosamtalet'' säger hon.
''Samma här, hur länge orkar vi egentligen vara ifrån varandra? Frågar jag oroligt, vi båda suckar.
''Jag vet inte, men du, jag har ett förslag'' säger hon med hopp i rösten. Vad skulle hon nu säga?
''Jaha, tell me!'' svarar jag busigt.
''Jag är helt ledig nästa vecka, och pengar har jag ju, så kan jag inte få komma och träffa dig då? Säger hon.
Jag blir så otroligt glad att jag bara vill skrika rakt ut.
''Men såklart du får, då kan du få hänga med på någon show också för vi har några då dock, om det är okej?'' Säger jag.
''Ja, det är ju bara kul, jag har faktiskt redan bokat biljetter'' säger hon finurligt.
''Åååh vad bra, då börjar jag räkna ner dagarna då!'' svarar jag med spudlande energi.
''Aaah, men tills dess fortsätter vi att skypa oså, ellerhur? Säger hon.
''Jaa, 1 vecka alltså, det klarar vi ellerhur? säger jag.
''Ja vi får göra så gott vi kan alltså'' svarar hon.
''Ah, du förresten, idag gick jag ju ut helt med vårat förhållande'' säger jag då och sväljer hårt.
''Nice, men när kommer videon ut? frågar hon.
''Imorgon, men du, det är inte säkert det är så nice..'' börjar jag.
''Niall, vi har redan pratat om detdär, jag bryr mig inte om allt avundsjuk hat jag kommer få, så länge jag har dig är jag nöjd'' säger hon, jag kan inte låta bli att le.
''Och ditt leende är väldigt sött, ser fram emot att få se det i verkligheten igen'' säger hon med ett leende.
''But when you smile at the ground it ain't it hard to tell, you don't know, you don't know you, you don't know you beutiful'' säger jag då, det känns lite konstigt att säga det istället för sjunga''
''Haha, söt du är'' säger hon. Då hör jag att dörrhandtaget trycks ner.
''Du är söt babe, men jag måste gå nu, det knackar på dörren, men vi hörs!'' Säger jag.
''Hejdå''
''Hejdå''
Jag lägger på och går ut i hallen med ett leende på läpparna, där jag möts av Louis som redan stampat in och hängt av sig jackan.
-Men tjenare! Säger han och vi gör ''What's up''
-Och varför är du så glad då? Frågar han nyfiket.
På ett sätt vill jag inte svara för då kommer han börja sakna Linnea så mycket, men jag kunde ändå inte hålla det inom mig.
-Jo, jag snackade med Lindsey, och det inte bara ett vanligt samtal denhär gången'' svarar jag glatt.
-Nähe, så vad var det speciella då? Frågar Louis nyfiket.
-Hon kommer hit nästa vecka, svarar jag.
-Nice, svarar Louis. Jag vet inte om han blev glad för min skull eller ledsen för sin, men antagligen både och vilket jag har full förståelse för. Han suckar lite, sen sätter vi oss på soffan.
-När kommer dem andra? Frågar han.
-När som helst, men dem är väll sena som vanligt, svarar jag.
-Harry lär väll vara upptagen med Georgia och Liam med Danielle, så inte förvånar det mig att dem är sena'' säger Louis busigt.
-Haha, det har du nog rätt i, men Zayn borde vara här då ju, säger jag och kollar på klockan.
-Ja fast nästa vecka lär det nog vara lika fast med dig, lova att vara lite social även när Lindsey är här så inte jag blir helt forever alone, säger Louis lite skämtsamt och lite olyckligt.
-Eeeey, klart jag är social, och du är inte forever alone, du har ju Zayn iallafall! Svarar jag.
-Länge leve Zouis, men jag hade hälde föredragit Lounea, säger han.
-Ja, jag vet hur det känns, hade föredragit LindNiall, eller vad vi nu kommer heta också'' svarar jag och skrattar lite för mig själv. LindNiall, vad fult det lät.
-Usch vad tråkig jag har blivit, går runt och tycker synd om mig själv, nä, ikväll ska jag vara glad och galen, som den vanliga Louis! Säger Louis busigt.
-Tror vi är ganska lika isåfall, går runt och deppar jag med, men jag hakar på din idé, att vara glad och galen ikväll! Säger jag, sen hinner jag inte säga mer förrän det ringer på dörren och Liam, Danielle och Zayn kommer in. Det var väldigt längesen jag träffade roliga Danielle nu, vi hälsar och kramar om varandra, Louis gör det samma.
-Så vad ska vi hitta på ikväll då? Frågar Danielle.
-Jag vet inte, något förslag? Säger jag.
-Vad som helst utom filmkväll, för det har vi jämt, säger Danielle och vi alla börjar skratta lite smått, det var väldigt sant det hon sa.
-Då kan vi ha en tvspel kväll istället, som vi hade förut, det hade du älskat Danielle! Skojar Liam.
-Hur orkar man spela tvspel hela natten? Frågar hon förvånat.
-Det är grejer det, säger Louis busigt.
-Men kan vi inte typ gå och göra något? Frågar Danielle.
-Vad som helst utom bowling, säger Louis samtidigt som han tittar ner i golvet. Alla håller med, bowling var väldigt avskräckande nu.
-Men vi får vänta på Harry och Georgia först innan vi bestämmer något, säger Zayn och alla nickar.
Vi slår oss ner i soffan och börjar snacka lite, efter ungefär 10 minuter kommer Harry och Georgia.
Danielles perspektiv: Jag hejar på Harry som vanligt och sen skakar jag hand med Georgia.
-Georgia  Jagger, säger hon.
-Danielle Peazer, Liams brud, säger jag och försöker låta cool, men jag misslyckas ganska starkt med det.
Georgia hälsar på dem andra också, Liam visar upp sin gentlamanniga sida och presenterar sig själv och skakar hand, sen står dem och snackar en liten stund om något, jag är i min egna lilla värld så jag kan inte höra vad dem säger, men jag hör och ser att dem står och skrattar så jag kan inte låta bli att bli att bli lite avundsjuk. Egentligen fattar jag inte varför, jag menar jag brukar ju krama Niall, Louis, Zayn och Harry när jag hälsar på dem, det gjorde jag ju för inte alls längesen, men ändå står jag här och blir avundsjuk på Georgia för att hon står och snackar med min pojkvän. Jag ger Liam en snabb, menande blick, men han ignorerar mig så jag ger upp och går till Louis och Niall istället, som står en bit ifrån.
-Fortfarande ingen som har kommit på något? Frågar jag dem, men dem nickar bara.
-Vi har ju så bra fantasi, säger Niall.
-Det är ju nästan sant, säger jag ironiskt, sen snackar vi en liten stund, jag fakeskrattar lite som för att göra Liam avundsjuk, jag vet själv inte riktigt varför jag håller på såhär? Men jag tar det som att Georgia flirtar med min pojkvän, och Harry verkar se lite utstött ut vid deras diskussion. Jag orkar inte stå upp längre så jag går och sätter mig i soffan, vilket de andra verkar tycka är en bra idé, Liam sätter sig bredvid mig och på hans andra sida sätter sig Georgia såklart, på Georgias andra sida sättter sig Harry, som lägger sin arm över Georgia och inte säger så mycket, bredvid min andra sida sätter sig Louis, Zayn och Niall, jag säger knappt någonting till Liam, fast han håller sin hand på mitt ben och kollar mot mig ibland iallafall, så fort han bara kollar mot mig känns allt bättre. Men det är något med Georgia jag inte gillar, jag brukar inte vara en sån som dömer, men det var något som jag störde mig på. Jag skakar av mig mina tankar och börjar prata lite smått med Georgia ändå, jag måste ju ge henne en ärlig chans.
-Så, du är modell ja, vad var det senaste du gjorde? Frågar jag.
-Jag gjorde ett jobb för Maybelline, riktigt kul faktiskt, svarar hon ganska mjukt.
-Okej vad kul, gillar du att vara modell eller? Frågar jag.
-Skämtar du? Jag älskar det! svarar hon, jag börjar skratta lite.
Ment tillslut tröttnar vi på att sitta där, speciellt jag när Georgia återgår till att fråga Liam och de andra massor av frågor.
-Men hörrni, jag kom på vad vi kan göra! Säger jag och alla vänder sina blickar emot mig.
-En kompis till mig hade varit vid ett klätterväggställe och hon sa att det var askul, jag menar vi har ju ändå inget annat för oss, och det var inte ett så stort ställe för dem var typ ensamma där och jag har åkt förbi där några gånger så jag vet var det ligger, vad säger ni? Säger jag.
-Låter ganska kul, säger Georgia och dem andra håller med. Sen börjar Georgia nästan lite skytsamt snacka om något modelljobb hon har gjort på en klättervägg, jag kan inte låta bli att sucka lite. Jag tar upp iphonen ur fickan och och söker på klätterstället, sen ringer jag och frågar om det finns några platser vilket det gör, i nästa stund sitter vi ihopträngda i Nialls bil påväg till klätterstället.
Harrys perspektiv: Det kändes skönt när Danielle föreslagit klätterstället så vi kunde åka iväg, jag kände mig nämligen ganska utstött då Georgia nästan bara snackade med Liam, Danielle såg ganska utstött ut också, när dem skrattade och log mot varandra stack det nästan till i hjärtat, hon dissade mig tottalt. Vi klämmer in oss i Nialls bil, Georgia sitter liksom ihopklämd mellan mig och självklart Liam, varför kunde inte Louis eller någon sätta sig där istället? Jävla Liam, tänker jag tyst för mig själv. Jag kollar snabbt mot Danielle, hon sitter vid andra sidan om Liam, men hon säger inte så mycket, hon tittar mest bara ner i golvet. Det är en väldigt spänd stämning i bilen, det var ju inte såhär det skulle bli. Vad var det egentligen med Georgia? Hon var inte den Georgia jag hade lärt känna, så typsikt. Efter en liten stund kollar hon lite olyckligt på mig, kunde hon se att jag var avundsjuk och ledsen inombords? Till min lättnad tar hon tag i min hand, jag får sådan lust att bara kyssa henne, men efter hennes lilla dissning kan hon glömma det. När vi är framme går jag in hand i hand med henne och Liam hand i hand med Danielle, allt känns bra igen. Vi får gå in och pröva olika klätterskor.
-Åh, älskar sånt här, svettiga och goa liksom! säger Geroia, jag börjar skratta lite, sen möts vi i en perfekt kyss. Sen får vi gå iväg tillsamans med någon coach som visar oss hur man tar på sina klätterkäglor och går igenom lite regler, sen blir jag den första som börjar klättra. Först snubblar jag en gång och får börja om, sen kommer jag nästa hela vägen upp innan jag vill ner, jag får tillsägelse om att ställa fötterna mot vägen och luta mig bakåt, sen åker jag ner. Jag kan inte sluta garva, för det var riktigt kul! Det roligaste var inte att klättra utan att åka ner, sen knäpper jag loss mig och coachen så blir det Gergias tur. Hon vågar inte gå riktigt lika högt som mig, men nästan.
-Kom igen, bara lite till! Pushar jag.
-Nej, jag vågar inte, jag vill ner! Piper hon sen får hon åka ner, sen börjar hon också garva.
Zayn och Danielle kommer hela vägen upp. Efter en stund byter vi till en svårare vägg och det går bättre och bättre för varje gång. Efter 3 timmars klättrande på massor av olika väggar är vi ganska trötta, men innan vi går så köper vi en glass i kiosken.
-Men du behöver inte betala Harry, säger Georgia.
-Kanske inte, men jag vill, svarar jag med ett flin och överlämnar glassen till Georgia, sen betalar jag för dem andra också. Vi åker hem till Niall sen igen, där vi börjar baka lite negerbollar i brist på något annat att göra och pluss för att Niall var så sugen. Allt var så bra mellan mig och Georgia tills hon börjar snacka med Liam igen och avundsjukan tar vid.
-Du är inget vidare bra på att baka Liam, kolla där, värsta smörklumpen ju, säger hon och Liam börjar garva.
-Men jag kanske gillar smör, har du problem med det eller? Säger han kaxigt.
Då tar Georgia upp smörklimpen på fingret.
-Om du älskar smör så kan du gärna ta denhär klumpen! säger hon och trycker smöret mot hans ansikte. Jag och Danielle kollar mot varandra och himlar med ögonen, jag går fram till henne då istället.
-Ska vi göra nåt annat? Frågar jag lite tyst och kollar mot dem smörgia dissungarna, hon nickar och vi börjar gå därifrån.
-Men vänta, vart ska ni? Frågar Liam samtidigt som han torkar bort sin smörfläck med tröjärmen.
-Jag ångrade mig, film vore inte så dåligt ändå, men baka ni, svarar Danielle.
-Men då ser vi också på film, säger Georgia lite osäkert.
-Gör inte det, Niall vill ju ha sina chokladbollar, men låt han hjälpa till, han bara sitter där ju, samma med Louis och Zayn, säger jag, dem båda ser lite osäkra ut så dem rycker på axlarna, sen återgår dem till sitt bakande.
-Du har massor av filmer på ditt rum va? Frågar jag Niall som svarar med en nick. Vi går in i Nialls rum, sätter oss på golvet och börjar rota igenom hans filmer.
-Gud vad jobbiga dem är, säger Danielle efter en liten stund.
-Skoja inte, jag fattar inte, hon är inte som hon brukar alls, svarar jag lite olyckligt.
-Inte Liam häller, dem bara dissar tottalt typ, säger Danielle.
-Ja och liksom överdirver som fan, som när Georgia kletade smör i Liams ansikte, säger jag.
-Mm, denhär filmen är bra, säger Danielle, jag skrattar lite eftersom att det är min favoritfilm hon pekar på,
och det vet hon mycket väl.
-Ska vi ta den? Frågar jag.
-Ah, det tycker jag att vi gör, svarar jag, sen reser jag mig upp och börjar gå mot dörren.
-Harry vänta, säger Danielle, jag vänder mig om.
-Vi kan väll se den här inne, så slipper man höra deras dåliga skämt oså..'' Jag flinar lite och backar tillbaka.
-Oså, för att göra dem svartsjuka eller? Frågar jag lite busigt.
-Haha asså..'' börjar hon.
-Det är dem värda, antagligen lär dem bli avundsjuka när dem märker att vi sitter i samma rum, på en säng och ser på film, avbryter jag, jag måste erkänna att jag gillade hennes idé skarpt.
-Så får dem känna hur det bli känns och bli lite dissade, säger hon. Vi stoppar in dvd spelaren i tvn i rummet och sätter oss på sängen och börjar kolla.
-Sugen på lite chokladbollar kanske? Frågar jag efter att filmen har spelats en stund.
-Varför inte? Säger hon. Jag går ut i köket där allihopa sitter, sen tar jag ett fat med chokladbollar.
-Jag var faktiskt med att bakade några, så demhär är mina, säger jag stolt, sen går jag iväg utan att ens kolla på Gerogia och Liam.
Liams perspektiv: Harry går raka vägen till Nialls rum med chokladbollsfatet i handen utan att ens slänga blicken på mig. Blev dem verkligen tvugna att sitta där inne? Kunde dem inte sitta i soffan och vara lite sociala iallafall? Jag kunde inte låta bli att bli avundsjuka, dem två inne i ett rum, sittandes på en säng liksom.
Men inte skulle väll dem göra någonting? Hur kan jag ens tänka tanken, Harry är som min bror och skulle aldrig svika mig och Danielle var min flickvän som jag litade på till 100, ändå kan jag inte låta bli att bli lite avundsjuk och bekymrad.
-Vad är det? Frågar Louis nyfiket.
-Ehm, nej inget, svarar jag, ganska tyst så att ingen annan ska höra.
-Okej..
-Om du vill Louis, så kan du ju alltid gå och titta på film med Danielle och Harry, säger jag.
-Vadårå, är du orolig eller? Frågar han retsamt.
-Nej, varför skulle jag vara det för? Frågar jag
-Därför Harry Styles sitter i samma rum och i samma säng och kollar på film med din tjej, och varför viskar vi? Säger Louis.
-Men sluta, viskar jag ännu tystare, mest bara för att retas.
-Chilla mannen, du kan lita på mig, det är nog snarare Harry och Danielle som ska vara lite oroliga, när deras partners dissar och får smör kletat i ansiktet, säger Louis. Jag funderar över det han just sa, det var ju bara på skoj, det var väll inget att tjaffsa om.
-Whaaaat? Säger jag förvånat ganska högt.
-Alltså, känner mig lite utstött här ja, vad snackar ni om? Säger Georgia otåligt.
Jag rycker på axlarna för att jag inte vill svara.
-Dem snackar om att era partnes sitter i samma rum, i samma säng och tittar på film, säger Niall helt plötsligt.
Då får jag nog och går raka vägen mot rummet med Georgia efter mig, när jag öppnar dörren sitter dem där och stirrar rakt in i tvn, samtidigt som dem äter chokladbollar. Jag andas ut när jag ser att dem inte sitter och hånglar, som jag hade i tankarna innan jag klev innan för dörren. Dem sliter inte blickarna från tvn.
-Kan ni inte komma ut och vara sociala? Frågar jag lite mjukt och Georgia.
-Ja, håller med, säger Georgia.
-Komma ut och vara sociala så att ni kan stå där och skratta medan vi står där utstötta, säger Danielle suckandes.
-Ursäkta, men du kan inte bli avundsjuk för en sådan sak, får man inte snacka med din pojkvän eller? Säger Georgia bitchigt.
-Jo, klart man får, men det är skillnad på att snacka och dissa andra, säger Danielle då.
Vad snackar hon om egentligen? Varför var hon så sur? www.överkänslig.se, tänker jag.
-Ja, jag håller med, säger Harry och kollar kyligt på oss. Jag ville verkligen inte bråka nu.
-Alltså, Harry, vadå? Vad snackar ni om egentligen? Frågar Georgia bitchigt.
Då får Danielle nog, så hon ställer sig upp och går fram till Georgia.
-Jag snackar iallafall om att det inte är så kul när du kladdar på min pojkvän, säger hon och jag bara står där som ett fån, Georgia försöker säga något men hinner inte förrän Danielle ger henne en bitchslap på kinden och springer därifrån, jag springer efter.

wouw, wouw, undrar vad som kommer hända! :o


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0