that's what makes you beutiful - kapitel 6

jag tar upp mobilen och ser att jag har ett nytt sms från Louis. Jag bara höll i telefonen, jag fattar
inte vad det är med mig? Tillslut bestämde jag mig för att kolla vad som där stod.


Louis perspektiv:
Jag tvekade lite om jag skulle skicka sms:et eller inte, hon kanske skulle tycka jag var konstig, men äsch!
''Hej, har du lust att hitta på något med mig och killarna i morgon? // Louis. Två minuter senare hade hon svarat.
''Ja visst, fast ska till sjukhuset och hämta Mathilda, men det är på kvällen, vilken tid och vart ska vi träffas?''
''Okey, jag vet inte, utanför hotellet där vi bor? Funkar kl 1 för dig?''
''Ja'' fick jag tillbaka två minuter senare. Jag sprang ner till Harry, Niall, Zayn och Liam som satt i soffan och körde kuddkrig!
- Hon kunde, kl 1 utanför hotellet ska vi träffas. Dem nickade och återgick till kuddkriget..
- Eeey bro, skulle vilja snacka med dig lite. Säger Harry efter en stund samtidigt som han reser sig upp och lämnar dem andra.
Harrys perspektiv:
När Louis hade berättat om Eleanor innan blev jag mest förvånad, dem verkade vara det gulligaste paret någonsin och nu var det bara över, och enligt louis hade hon varit riktigt bitchig, klart det alltid är kul att
träffa nya tjejer, men var det inte lite väl överdrivet egentligen att han skulle träffa någon tjej imorgon redan?
- Äh dude, jag vill inte verka dryg eller så, men är det verkligen en bra idé? Säger jag och han kollar frågande på mig.
- Va, vadå?
- Du vet att jag är ledsen över dig och Eleanor och allt shit, men är det verkligen smart att träffa dendär tjejen imorgon, det är nästan som du skulle ha henne som någon trösttjej sådär för att det är över med Eleanor, så kommer du säkert såra henne, om du förstår vad jag menar, det är bättre att liksom vänta tycker jag och sen gå vidare när du har bitit ihop och kommit över det. Louis kollar förvånat mot mig.
- Haha chilla Harry, för det första så har det tydligen varit över med Eleanor sen två veckor tillbaks, det hade hon påstått, fast hon hade inte sagt nåt, så tyckte hon att jag var dum i huvudet som inte hade märkt det, jag menar, hon kunde väll iallafall berätta att det var slut? För det andra så är det inte så att jag och linnea ska sitta och hångla med varandra imorgon, vi är bara vänner, så chilla!
- Vänta, vaa, var det helt plötsligt bara slut mellan er fast hon inte hade sagt nåt? Frågar jag förvånat.
- A enlig henne, hon sa att hon hade träffat dendär killen ett bra tag och att hon älskade honom, att hon trodde att vi aldrig riktigt var kära på riktigt och att jag kunde hitta någon bättre, sen sa hon att hon inte ville prata med mig mer, men palla bry sig om henne och deppa! Svarar han.
- Ah okej, men är du säkert på att hon dendär Linnea inte försöker utnyttja dig då, det är det ju många som gör!?
- Haha Harry, chilla, man märker sånt och hon är inte den typen, du kommer fatta vad jag menar när du träffar henne och lova att inte sitta och tjura? Säger han och jag ler mot honom och klappar honom på axeln.
- Jadå bro.
Nialls perspektiv:
Efter kuddkrigsfighten går vi alla och lägger oss, Louis och Harry kommer ner också.
Jag kollar på mobilen som visar ett nytt sms från Lindsey.
''Hej tack för idag, träffas gärna igen, kan du imorgon?'' stod det, jag log för mig själv.
Fan att jag hade lovat Louis att träffa någon tjej imorgon, jag skulle så gärna vilja träffa
Lindsey, men det får bli någon annan gång.
''Hejdu, tack själv, jag kan tyvärr inte imorgon, men i övermorgon? Kram''
''Aha okej, men i övermorgon blir bra, vet killarna något om oss?''
''A vad bra, vi hörs, nej, jag ska berätta! :D men nu sova, godnatt!''
Jag låg länge och höll mobilen i handen. Killarna visste inte om vad jag hade gjort idag,
jag hade varit med världens underbaraste tjej, av ren slump blev det så, och jag fattar
inte hur jag kan kalla henne för världens underbaraste när jag bara hade träffat henne en
gång, men det var något speciellt med henne, jag berättar för killarna imorgon. Precis i den
stunden ser jag att Louis kollar mot mig.
- Jag såg nog allt vad det stod på displayen, vem är Lindsey? Frågar han lite retsamt. och jag insåg att
jag inte skulle kunna komma undan, alla andra sov redan.
- Ehm jo, alltså, jag hade tänkt berätta imorgon, men ja, jag träffade henne idag och jag har vart med henne
idag, hon är en helt underbar tjej som jag gillar mycket även fast vi bara har träffats en gång, vi ska träffas i övermorgon igen.
- Aha, låter nice, hur gammal är hon, hur ser hon ut, berätta lite om henne vett jag!
- Asså hon är lite äldre då, 22 år är hon, hon heter Lindsey Shaw och är skådespelerska, så du
kanske vet vem hon är om du har tittat på Ned's declassifield någon gång? Haha!
- Asså, nickelodeon är mitt andra namn, klart jag har tittat på det, är det hon dendär brunetten som typ
kallas för Mooze eller något sånt? Frågar han och jag skrattar till.
- Ehm, jo, just det, men nu räcker det med frågor tills imorgon va?
- Haha okey, ganska ballt ändå, Niall går och raggar upp kända skådespelerskor! Jag flinar tillbaka,
sen somnar jag.
Lindsey Marie Shaw Actress Lindsey Shaw arrives at 'A Stellar Night' Gala Honoring actress Dakota Fanning by the Starlight Starbright Children's Foundation held at the Beverly Hilton Hotel, on  March 31, 2006 in  Beverly Hills, California.
Lindsey Shaw..
Linneas perspektiv:

- Upp och hoppa ligg inte och dra dig! Skriker Nick och drar i mitt täcke,
det var första gången jag såg honom sen han kom hit.
- Åh Nick, du börjar dryga innan du ens har hunnit säga hej. Säger jag och gäspar.
- Men mamma har gjort amerikanske pannkakor där nere till frukost, och klockan är 11!
När han säger det sista får jag lite panik. Jag skulle träffa Louis om två timmar. Jag bokstavligt
talat flyger ut ur täcket , lite pinsamt när jag inser att Nick fortfarande är kvar i rummet och
jag bara har en ful tröja och trosor på mig. Men vad gör man? Jag skyndar mig ner och
äter frukost.
- Så vad ska du hitta på idag då Linnea, jag ser att det är något du har bråttom till iallafall.? Frågar Looren.
- Ehm, jo jag ska träffa någon kl 1, så jag har lite bråttom. Ian kollar frågande mot mig.
- Någon kille? Frågar Nick och jag nickar lite svagt, mer orkar jag inte berätta så jag skyndar mig in
i duschrummet istället. Efter att jag har duschat så fönar jag mitt hår och sminkar mig lite, inte överdrivet
mycket, sen står jag och och velar fram och tillbaka vad jag ska ha för outfit.
Laura kommer in i rummet och hjälper mig.
- Är dethär okej? Frågar jag och hon nickar instämmande.
- Vad är det för kille du ska träffa?
- Eh asså, en kille bara. ljuger jag och sen skyndar jag mig därifrån. Jag hoppar på en buss och kliver av vid
hotellet. Utanför står massa tjejer och en bit bort står Louis och gänget. Jag hälsar glatt på alla och kramar om dem. Sen får vi tränga oss fram och så hoppar vi in i en taxi.
- Vart ska vi? Frågar jag lite nyfiket.
- Tänkte att vi kunde dra och bowla eller något, om du vill det? Frågar Louis sexigt.
- Klart jag vill, men det tror jag inte ni vill för jag kommer äga ut er allihop! Skojar jag och ler mot dem kaxigt.
- Vi får väll se, svarar Harry och flinar mot mig. wouw, vilket sött leende han hade, inte sötare en louis dock!
Vi hoppar av taxin och går in i bowlinghallen, tar på oss bowlingskor och börjar spela. Harry börjar med att slå en strike och min åker i rennan, Harry ger mig en ''vad var det jag sa'' blick.
Precis då ser jag något jag aldrig i mitt liv skulle vela se. Mitt hjärta stannar och jag och dem andra slänger oss ner på golvet!


Kommentarer
wilmalundgren

Shiit :O

Vad händer ?

2012-02-10 @ 20:12:36
URL: http://wiilmalundgren.devote.se
sandra

haha, var du tvungen att sluta så spännande ? ;))

2012-02-10 @ 23:01:11
linneaa

meeeh sluta inte!!

2012-02-11 @ 00:26:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0