that's what makes you beutiful - kapitel 4

och vinnarna är...

Mitt hjärta dunkade snabbare en aldrig förr, tänk om det skulle vara jag, jag eller Linnea som vann,
det skulle vara det bästa som någonsin skulle kunna hända.
- Nummer 7! Hörde jag Ellen ropa ut och alla mina förhoppningar jag hade gick i tusen bitar.
Jag kollade mot tjejen, hon var väldigt söt, och ställde sig upp och skrek och nästan hoppade på
sin stol, tänk om det hade varit jag, hur hade jag reagerat då?
Linneas perspektiv:
Jag såg på Mathilda hur mycket hon ville vinna detdär, jag såg ockå hur smilet som hade funnits
för några sekunder sedan bara försvann, fan också, jag ville ju också detdär. Jag kollade ner i
golvet, precis då hör jag Ellen säga:
- Men glöm inte att vi har en till tävling, nästa vinst är en goodie bag full med massa One direction
saker, i goodie bagen kommer också massa sponsor ingå och alla one direction tidningar kommer
skickas hem till din brevlåda, vinnaren kommer också få delta i en tidningsintervju backstage samtidigt
som man får goodie bagen!
En liten gnista av hopp tändas inom mig, att vinna en dag med one direction hade självklart vara det bästa,
men dethär lät inte så tokigt det häller. Jag såg att Mathilda bet sig i läppen.
- Vinnaren är nummer 19!
- Gaaaaah, Mathilda du vann! tjoar jag.
- Men nej din dummer, det är du som har nummer 19! svarar hon lite surglatt, jag kollar ner på stolnumret,
och känner hur glad jag blir! Jag känner hur kameran riktas mot mig, så som det gjordes mot tjejen som vann
heldagen, så jag blir väldigt blyg och försöker lugna ner mig lite och fixar till håret.
Programmet närmade sitt slut och det var dags för framträdandet. Musiken börjar spelas och dem börjar sjunga.
Ingen kommer någonsin kunna förstå hur sjukt bra dem är och hur sjukt mycket deras musik berör förrän
man har hört deras musik live. Jag kan inte låta bli att le, och jag kan inte låta bli att kolla på Louis, han är så söt!
Jag och Mathilda sjunger med i refrängen ''baby you light up my world like nobody else''
Louis perspektiv:
Undrar om det syns hur sjukt okoncentrerad jag är? Jag kan inte låta bli att tänka på Eleanor, och det gör
ont bara jag tänker på henne, jag måste verkligen ringa henne. ''Baby you light up my word like nobody else''
Texten snurrar i mitt huvud.Jag ser att Liam sneglar på mig lite oroligt, jag försöker klämma fram ett leende.
Så kommer Harry in: ''Baby you light up my word like nobody else'' och alla i publiken awh:ar, som alltid.
Varför gick det jämt så bra med tjejer för Harry för, alla älskade honom. Jag skakar av mina avundsjuka tankar
och återgår till att sjunga.
Linneas perspektiv:
Jag får gå in i något konstigt rum och blir vägleden av någon gubbe.
- Får min syster följa med in? Frågar jag lite försiktigt.
- Det är bättre om du har någon förälder med dig, säger han.
- Men det har jag inte.
- Nå okej, hon får följa med så länge hon inte ställer till problem.
När jag står där kommer Ellen fram till mig, jag vet inte riktigt vad jag ska säga,
hon hejar och jag klämmer ut mig ett litet hej tillbaka, sen kramar vi varandra
och jag är stel som en pinne.
- Det är lugnt tjejen, grattis till vinsten, här har du din goodie bag och snart kommer
en intervjuare och ställer några frågor, har du blivit intervjuad förut? Säger hon.
- Åh tack Ellen, du är, du är, eh, jag älskar din show och ta-tack, neej, det har
jag inte. säger jag lite skräckslaget.
- Haha vad kul att du tycker om den, men det kommer gå bra, du kommer bara
få lite frågor om One direction och sådant, så det är ingen dödsintervju precis,
tidningen kommer släppas nästa vecka. Jag ler lite, sen måste hon gå, fast hon hälsar
på Mathilda först.
- Hej mitt namn är Katy. Säger intervjuaren och skakar min hand.
- Så vad heter du och var kommer du ifrån, och hur gammal är du? frågar hon först.
- Jag heter Linnea Dahl, jag kommer från Sverige och är 16 år gammal. Svarar jag snabbt.
-Så du har åkt ända hit för att få se killarna? Frågar hon samtidigt som hon anteckar något.
-Ja på sätt och vis, fast min pappa bor numera här i USA, så jag brukar åka hit på somrarna,
så nu hade ju jag och min syster världens chans att gå på denhär showen.
- Hur kommer det sig att du gillar one direction?
- Ja, ärligt talat så är det min syster som är det stora fanet här, jag menar, det var hon som fick
mig att bli ett fan iallafall, men dem har bra musik och deras musik berör mig, sen att dem alla
ser riktigt bra ut är ju bara ett pluss i kanten.
- Har du någon favorit i bandet?
- Haha alltså, jag gillar ju alla, One Direction hade ju inte varit One direction utan dem,
men jag måste erkänna att Louis är den jag mest fastnat för.
- Hur reagerade du över att vinna priset?
- Jag blev lite deppad när jag eller min syster inte vann det stora, men dethär lyste upp tillvaron och jag blev glad igen , alltid kul med massa frescha One direction saker ju!
Efter ett tag går reportern vidare till tjejen som vann det stora priset, den tjejen borde vara den lyckligaste i hela världen.
- Hur var detdär? Frågar Mathilda och ler lite busigt.
- Lite ovant om man säger så, var lite rädd från början men sen var det bara kul.
Hon nickar och kollar mot den andra tjejen.
- Tänk om det var på dendär intervjuen du var istället. Säger hon drömmande och pekar mot den andra tjejen.
Precis då ser jag Louis, wooouw, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, jag puttade till Mathilda lite, innan jag han hejda henne hade hon sprungit fram till Louis och jag gick efter.
- Heej, är det någon av er som har vunnit en heldag med oss? Frågar han snällt och ler mot oss.
- Tyvärr inte, men jag vann en goodie bag. Säger jag och håller upp min påse och ler mot honom, han ler
tillbaka. Jag smälter nästan in i hans leende. I samma sekund freakar Mathilda ur tottalt.
- Men ta det lugnt tjejen. säger Louis lugnande och lägger hans hand på hennes axel.
Då faller hon ihop.
Louis perspektiv:

Det är nästan lite jobbigt när fansen blir sådär galna, hennes syster däremot, verkar hålla sig lugn, och hon
har världens sötaste leende. Jag lägger min hand på hon som hade vunnits syrras axel och säger.
- Men ta det lugnt tjejen!
I nästa sekund ser jag hur hon faller ner i golvet. Oh my god, vad händer? Vad har jag gjort?
Det blir kaous i hela backstagerummet.
- Vad ska vi göra? Frågar jag panikslaget och kollar på hennes syster. Det samlas massa folk runt henne
och någon ringer ambulansen. Efter några minuter är ambulansen på plats. Allt blir väldigt stressat.
- Jag är hennes syster, jag måste följa med, förlåt för dethär Louis. Säger hon och skyndar sig till ambulansen.
- Men vänta, jag följer också med! Säger jag och springer ifatt.
- Men nej Louis, du har väll annat du måste göra, det är ju inte ditt fel precis!
- Men jag vill, jag känner mig skyldig till det.
Linnea hinner inte kommentera något förrän jag sitter i ambulansen påväg till sjukhuset.
- Du hade verkligen inte behövt följt med Louis, förlåt för dethär. Säger hon och kollar ledsamt på mig.
- Vadå förlåt? Det är ju mitt fel att hon föll ihop, eller vad det nu var som hände, vad hände egentligen? Frågar
jag lite förvånat.
- Asså jag vet inte riktigt, hon är verkligen galen i One direction, så blev det väll lite för mycket när du tog henne
på axeln sådär, så hon svimmade eller något sånt, men sluta säg att det är ditt fel, det är knappast ditt fel att hon
är helt galen, men man får väll säga att det var tur att det var du och inte Zayn.  Säger hon och skrattar lite.
- Varför då? Frågar jag lite nyfiket, samtidigt som jag kom och tänka på att jag kanske ska höra av mig till killarna.
-Ehm asså, hon är väll galnast i honom, hon hade säkert dött.
Mitt leende suddas bort lite.
Som vanligt var det någon annan en jag som var favoriten, jag är bara något mellanting, och det kommer jag alltid att vara, jag får helt enkelt lära mig att leva med det.
- Vad är det Louis? Frågar hon och kollar på mig. Ofta hon märkte att det var något?
- Nej det är inget. Svarar jag och hon rycker på axlarna.
- Eh, vad heter du förresten? Frågar jag sen när jag kommer på att hon inte ens har hunnit sagt sitt namn.
Vi börjar skratta lite.
- Jag heter Linnea.
Jag ler mot henne, Linnea, vilket fint namn.
- Vart bor du någon stans? Frågar jag utan att riktigt tänka.
Linneas perspektiv:
- Ehm asså, just nu över sommaren bor jag hos pappa här i USA, ärligt talat vet jag inte riktigt vad
adressen heter, svarar jag och känner att jag börjar rodna lite. Men annars bor jag i Sverige i en
liten stad som heter Uppsala som jag inte tror att du känner igen. Svarar jag.
- Sverige säger du, ja det förklarar varför du är så söt, speciellt när du rodnar. Svarar han.
Inom mig ville jag bara skrika rakt ut, men det kunde jag inte. Sa han precis? Louis Tomlinson, sa han att
jag var, söt?
- T-t-taack, du är söt, svarar jag och han ler.
- Förresten du blev intervjuad va, vad fick du för frågor?
- Haha jo det blev jag, typ hur jag började gilla One Direction och vem av er som var min favo och massa sånt,
Svarar jag, jag ser att han tänkte fråga något men han låter bli för att vi är framme. Ambulansmännen tar upp
Mathilda på bår och springer in med henne till något rum. Medan vi får vänta utanför.
- Louis, du hörde vad läkarna sa, det kan ta ett tag och jag vet att du har andra saker för dig, så du behöver verkligen inte stanna. Säger jag, även fast att jag vill att han ska stanna.
- Nej, jag stannar, ska bara ringa killarna och informera. Säger han och tar upp sin iphone..
Precis då kommer en doktor ut ur rummet...

Vad tycker ni om avsnittet? Vad tror ni kommer hända?
Nästa kapitel kommer antingen lite senare eller imorgon kväll!


Kommentarer
Paulina Krusell

Hej där!

Visste du om att jag säljer bloggheaders för 40 kr?

Vilket fynd va? Så passa på att beställa en nu, billigt o bra :)

KRAM!

2012-02-09 @ 15:00:24
URL: http://nattstad.se/smileeyy
MYY

Så jekla bra :))

2012-02-09 @ 16:16:16
URL: http://though.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0