that's what makes you beutiful - kapitel 3

Tar upp min iphone ur fickan och går in på twitter #Ellendegeneresstomorrow #itsgonnebeawesome! JAg kollar på mina mentions och trycker på en bild som ett fan har skickat in, när jag ser bilden känner jag ilskan rusa inom mig, ilska, svek, hat och sorg, vad fan är dethär? ...
Louis perspektiv:
Hans läppar, mot hennes läppar, trcykta mot varandra, jag bläddrar vidare till nästa bild,
dem bara tittar på varandra, dem ser så kära ut, det är inte så det ska vara.
Det ska vara jag som står där, kollar henne djupt in i ögonen, det ska vara jag
som kysser henne. Jag bläddrar ner till texten. ''Eleanor Calder otrogen'' lyder
rubriken, massa bokstäver under rubriken, som jag inte orkar tyda, jag stänger fort
av datorn, jag orkar inte med dethär. Jag kan inte undgå att gråta, så jag tar en kudde
och presser den mot huvudet. Fan ta den jäveln, efter allt jag har gjort mot henne så
gör hon såhär, fan också. I samma stund ringer mobilen, Eleanor står det på skärmen,
jag orkar inte prata med henne, inte nu, så jag väljer att låta det vara.
Zayns perspektiv:
Jag hör att det ringer och letar som en idiot efter mobilen, men tydligen så var det inte min,
Louis har exakt samma ringsignal som mig. Jag går ut ur rummet.
- Louis, det är din mobil som ringer, ska du inte sva...? mer hinner jag inte säga då jag möts av
en rödgråten Louis, wouw, det var inte ofta man såg han såhär.
- Vad är det som har hänt Louis?
-Inget, jag orkar bara inte svara.
- Om det inte var något skulle du inte gråta, prata med mig.
Jag ser att han tar ett djupt andetag
sen berättar han, om Eleanor och om bilderna och att det var hon som ringde. Jag känner ilskan
stiga inom mig, Eleanor alltså, jag hade ärligt talat aldrig riktigt gilla henne.
- Men ändå Louis, det kanske inte är som du tror, du kan ju iallafall snacka med henne.
- Jag bryr mig faktiskt inte om vad hon ska säga, det ända jag vet är att det är över nu, det är inte
första gången hon sviker mig och om jag inte duger så får hon väll gå till dendär jäveln istället,
jag är en idiot iallafall, så det spelar ingen roll. Svarar han.
- Du är ingen idiot, det är hon som är det, men jag tycker iallafall ni ska snacka.
- Jag ringer henne imorgon, nu orkar jag verkligen inte, tänkte gå och nana. Svarar han och klämmer fram ett
litet fakeleende.
- Men du, berätta inget för dem andra, en.. fortsätter han och jag nickar, sen går jag till sängs.
Linneas perspektiv:
Jag kan inte riktigt fatta att jag ska titta på Ellen Degeneress live,
det är inte förnst nu, när vi sitter ner på våra platser, jag inser vad som
snart kommer att hända. Mathilda nästan hoppar på sin stol.
3, 2, 1 så kommer Ellen ut, hon börjar med att dansa och showa lite, så som hon alltid
brukar göra. Sen är showen i full gång.
''Och här kommer dem ONE DIRECTION'' skriker hon efter en stund. Orden ekar lite i mitt huvud,
man kan inte riktigt förstå hur det känns att se dem komma in, förrän man har varit med om
det själv, jag är inte världens största, galna fan, men dendär känslan var speciell. Jag ser hur
Mathilda framför allt kollar in  Zayn, min blick fastnar på Louis, shiit, han var verkligen söt och
snygg. Rolig och charmig märkte jag att han var under intervjuen också. Jag kunde inte slita
blicken ifrån honom..
Louis perspektiv:
Jag var ganska okoncentrerad för jag kunde inte låta bli att tänka på Eleanor, så typiskt, jag
såg att Zayn kollade lite orligt på mig. Jag bara satt och hoppades på att Ellen inte skulle fråga
något om tjejer, för jag orkade inte.
- Så killar, hur går det med tjejerna då, har ni någon?  Frågar Ellen samtidigt som hon kollar mot mig.
Jag får lite panik för jag vet inte riktigt vad jag ska svara.
- Ja, jag har en flickvän, hon heter Zayn. Skojar jag och klappar Zayn på ryggen, mest bara för att slingra
bort mig lite. Zayn flinar och Harry, Niall och Liam kollar menande mot mig, Liam ger mig en ''som att alla
inte redan vet om dig och Eleanor min'' han har ju ingen aning om bilden, eller om någonting, till min lättnad
skrattar bara Ellen och kommer inte med några följdfrågor.
- Alla i publiken är faktiskt med i två tävlingar, utan att vad dem vet vad dem kan vinna. Börjar Ellen.
Mathildas perspektiv:
Det Ellen sa visste vi redan, alla i publiken visste, men vad man kunde vinna var okänt, mitt hjärta slog
lite extra snabbt, jag var väldigt spänd på vad det kunde vara, men jag visste att det var två tävlingar,
måtte jag vinna en av dem iallafall!
- Jag tänkte här och nu börja med att lotta ut vem första priset går till, Harry här får dra, vinnaren kommer få
vara en hel dag med killarna i One direction, vinnaren får också ta med sig en till. Mitt hjärta stannade för
en stund, jag bytte blick med Linnea, jag kollade mitt stolnummer, eftersom det var det numret dem drog,
nummer 18 hade jag, Linnea hade 19..
- Och vinnarna är nummer...


Kommentarer
linnea

Har du nån egen blogg? :)

2012-02-08 @ 15:44:06
sandra

mer :)

2012-02-08 @ 18:12:47
liz

2012-02-08 @ 21:12:50
URL: http://Biatchname.blogg.d
liz

Skriv mer, kvinna!

2012-02-08 @ 21:13:16
URL: http://biatchname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0