that's what makes you beutiful - kapitel 1

Linneas perspektiv:
Man kunde nästan känna av sommarkänslorna, lyckoruset som spred sig i kroppen, även
fast man satt instängd i en varm, svettig bildsal, sommarlovet började närma sig och alla
lektioner var allmänt chill, just nu satt vi och ritade en bokstav som vi skulle dekorera,
man kan ju nästan undra vad bildlärarna har för fantasi? Av allt man kan göra på en bildlektion
så får vi rita en bokstav. Jag kollade mot min tvillingsyster Mathilda. När vi var små var vi lika
som bär, det var ganska jobbigt när allihop blandade ihop oss hela tiden, så Mathilda gjorde
en rejäl makeover, nu ser hon ut som en liten docka i sitt rosa hår och i sina lolita kläder, men
jag älskar min syster, jag kollar ner på hennes bokstav, Z har hon ritat. Hon ler sitt söta
Mathilda leende.
- Om du gissar rätt vad z:at står för, så får du ha det stora rummet hos pappa i sommar. Säger hon.
Jag skrattar åt min syster, som om att hon inte vet att jag kommer gissa rätt.
- Mathilda förfan, det är ju inte så att det är någon hemlighet att du är den största directionern på skolan,
så att z:at står för Zayn från One direction är ganska självklart. Svarar jag och slår till henne på armen,
jag kan inte undgå att skratta, att min syster kunde bli så galet i ett band skulle man aldrig kunna tro.
I hennes rum har hon fullt med affischer och 1d's låtar spelas om och om igen, jag är inte lika galen som
hon, men visst har Mathilda smittat av mig lite, för jag tycker faktiskt dem är ganska bra, och söta är killarna
också.
Mer hinner jag inte tänka förrän lektionen är slut, dethär var sista riktiga lektionen och imorgon är det skolavslutning, det är helt sjukt hur snabbt tiden går, jag skulle sluta nian, jag skulle lämna denna klass och
skola för alltid, dra till pappa som bor i USA över sommaren och sedan komma tillbaka och börja läsa
samhällskunskap på gymnasiet, tanken skrämnde mig lite.
Jag skyndade mig hem från skolan, väl där hemma möttes jag av en pannkakslukt och mamma som stod och lagade pannkakor, min storebror Ian stod och dukade och min 3 åriga lillasyster Primrose hängde runt mammas ben, vi var en stor familj, hos pappa hade jag tre syskon också.
- Hej tjejer, jag tänkte att vi kunde äta lite pannkakor, sen får ni packa väskan, för imorgon kväll efter skolavslutningen åker ni till USA. Säger hon vänligt. Att lämna alla vänner i Sverige skulle bli hemskt, alla skulle
ha så kul och festa hela sommaren, medan jag själv skulle sitta instängd i pappas lägenhet i USA, livet är bra orättvist.
- Men gaska upp dig Linnea, vi ska ju fan se One Direction på Ellen Degeneress show nu i juni, det blir sjukt  kul! Nästan skriker Mathilda.  '
Jag kunde inte låta bli att le, one direction är ju helt okej och Ellen Degeneress hade jag tittat på så länge jag kunde minnas, men gladast var jag nog för att Mathilda var så glad, ärligt talat. Efter att jag hade ätit färdigt ställde jag mig framför spegeln och satt upp mitt långa, blonda hår i en hästsvans, sen drog jag iväg till stranden tillsammans med Mathilda och min bästa kompis Josefine, jag ville spendera min sista tid här i Sverige tillsammans med min bästis, vi låg länge och solade, det sista jag hörde innan jag somnade där på stranden var ''it's gotta be you'' sen var jag djupt inne i mina drömmar..
______________________________________________________________________________________________

första kapitlet, jag vet att det inte händer så mkt men jag måste börja någon stans lite lätt sådär för att komma in i novellen, men det blir mer drama sen såklart! SJälvklart kommer jag skriva ifrån killarnas perspektiv också, men dem måste ju komma in i novellen först och det gör dem snart ;)


Kommentarer
MYY

När kommer nästa? :)

2012-02-07 @ 17:58:22
URL: http://though.webblogg.se/
bella

när kommer nästa??

2012-02-07 @ 21:15:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0