that what makes you beutiful kapitel 18

- Fast å andra sidan är klockan ganska mycket, vi måste nog dra på detdär mötet nu, säger Zayn, Louis kollar olyckligt mot mig´och säger:
- Ja, jag måste gå, men vi ses, ellerhur? 
- Ah, men gå du bara, du bryr dig om dendär jävla skiten mer än  mig, dra och kom aldrig mer tillbaka! Skriker jag upprört.


 

Alla ser väldigt förvånade ut och jag börjar asgarva.
- Haha, jag skojade bara, klart vi ses! Säger jag och Louis blir lättad, trodde dem verkligen att jag var allvarlig?
Jag ställer mig dubbelvikt för jag börjar att skratta så mycket, dem andra ser väldigt uttråkade ut, vilket gör att det blir lite pinsamt, Louis ger mig en kyss och sen går dem iväg, jag drar mig hemmåt till pappa.
Louis perspektiv:
Vi sitter utanför ett rum och väntar till alla som ska vara med på mötet är på plats, vi sitter och tjurar för att någon är sen, vi vill ju bara få dethär överstökat så snabbt som möjligt. Efter en stund är alla på plats så vi går in i rummet och sätter oss tillrätta och börjar snacka. Jag är väldigt frånvarande då jag inte kan låta bli att tänka på Linnea, hon hade skrämmt livet ur mig idag tidigare, haha!
- Men okej, då bestämmer vi så, att ni fortsätter turnén utan Niall, han kommer då åka hem, säger mötesledaren och jag skakar på huvudet. Jag kollar på klockan, vi har suttit här en halvtimme nu och jag har varit helt frånvarande, undrar hur mycket jag har missat.
- Men hur blir det med alla Nialls solon då, vem ska sjunga dem? Frågar Harry.
Först blir det tyst en stund i rummet, sen vändar alla blickarna emot mig.
- Eh, vaa? Säger jag som inte fattar någonting.
-Du kan! Säger dem.
- Kan vadå? Frågar jag dumt.
-Du har inte så många solon, du får ta Niall, säger de och kollar allvarligt mot mig.
Jag visste inte vad jag skulle svara, skulle jag göra det? Är jag tillräckligt bra för det?
- Men det är ju kanon Lou, så får du lite mer solon! Säger Liam åt mig.
-Ehm, okej visst, men när är första uppträdandet? Frågar jag som inte har någon riktig koll, alla kollar konstigt mot mig och ger mig en ''ofta, du inte vet det blick''
-Men jag kan inte hålla reda på allt häller! Säger jag lite oskyldigt och alla börjar skratta.
-Det är redan imorgon, så öva ikväll Louis, säger mötesledaren.
-Alltså jag vet inte om det kommer bli särskilt bra men..
-Men jo, det kommer gå prima ballerina! Säger allihopa samtidigt konstigt nog och flinar mot mig.
Sen sitter vi ett tag och planerar inför morgondagen tills vi är färdiga.
-Ska vi hitta på något eller? Frågar Harry när vi satt oss i taxin påväg mot hotellet.
-Jag ska ringa Linnea, ska typ till henne, svarar jag lite halvt irriterat utan anledning.
-Du får inte dissa oss nu bara för det, hon kan väll komma till oss istället, så kan vi se på film eller något? Föreslår Zayn och jag nickar. Innan jag ringer Linnea går jag, Zayn, Harry och Liam ut för att köpa en mobil, våra blev ju stulna när vi blev kidnappade, och nu hade vi fått någon sponsorgrej dessutom.
- Men Niall ska väll också ha, eller? Frågar Harry när vi står i mobilaffären.
-Ja, men han är ju inte här, han skulle ju ta det lugnt men han är ju hos hon dendär Lindsey, men jag antar att det är en iphone han vill ha, svarar jag med ett flin. Jag väljer ut en vit iphone till mig själv och köper en till Linnea också, hoppas hon blir glad!
Harrys perspektiv:
Medan Louis ringer och snackar med Linnea så sitter vi och uppdaterar iphonerna, direkt när min är färdig så lägger jag till lite kontakter som jag kan numret på utantill, Georgias nummer är en av dem, samtidigt som jag knappar in det känner jag hur mycket jag saknar henne, vi hade träffats några gånger i smyg, och det var definitivt något på G emellan oss, men det var så längesen nu, så mycket har hänt sen dess och vi har inte pratat på evigheter, hon kanske har glömt bort mig? Tänker jag ledsamt samtidigt som jag börjar skriva ett sms till henne: ''Hej Georgia, det är Harry, det var längesen, men det har hänt så mycket grejs, blev ju kidnappade oså men det vet du säkert redan, dethär är iallafall mitt nya telefonnummer, hur är det med dig?'' Jag suddar säkert ut det tio gånger innan jag bestämmer mig för att skicka iväg det. I nästa stund står Linnea innanför dörren och min iphone ringer, det står Georgia på skärmen, jag vinkar in Linnea sen går jag iväg och svarar.
Georgia May Jagger
''Hej, det är Harry'' svarar jag mjukt.
''Det är verkligen du, blev tvungen att ringa och kolla, men jag kände ju igen din röst direkt'' säger Georgia glatt och jag kan inte låta bli att le, hon var precis som vanligt.
''Så, hur är det med dig?'' Frågar jag.
''Jo, med mig är det väll bra, förutom att jag har saknat att snacka med dig då, men hur är det själv efter allt dehär?''
''Nu är det ok, men jag vill inte snacka så mycket om det, det är mest bara jobbigt, jag har saknat att snacka med dig också..''
''Vi måste träffas snart igen!'' Säger hon och jag andas ut, hon ville ju träffas igen!
''Jo, tyvärr kommer jag inte hem förrän om två veckor'' suckar jag.
''Ah okej, men då kan vi väll träffas när du kommer hem då?''
''Ja absolut''
''Och så håller vi kontakten via telefon så länge'' tillägger hon.
''Ja, självklart sötis''
''Hur är det med dem andra killarna förresten?''
''Ja alltså Niall var ju dem som råkade mest illa ut, men nu mår han ju bra fast han måste ta det lugnt, fast han mår iallafall tillräckligt bra för att åka och träffa en tjej, som han är med just nu, så jag antar att han mår väldigt bra för stunden''
''Och vem är det då?''
''En skådespelare, Lindsey tror jag hon heter, hon dendär i Ned's declassifield du vet?''
''Självklart jag vet, Nickelodeon är min favoritkanal ju'' skojar hon och jag ler även fast hon inte kan se det.
''Zayn och Liam mår väll bra, Louis har gått och blivit riktigt kär, jag har aldrig sett han såhär alltså, dem är helt galna i varandra''
''Ooooh och vem är tjejen?''
''Tjejen som räddade oss'' svarar jag lite halvtyst.
''Aha, Linnea, men vad kul, hon verkar ju vara en riktigt bra tjej, hon verkar inte alls va så som dendär bitchiga Eleanor''
''Nej, hon är mycket bättre, men det blir mindre kul när dem ska åka ifrån varandra, svarar jag, det sista lite tystare.
''Synd, men jag måste avsluta nu, men vi hörs Harry!''
''Självklart gör vi det'' säger jag sen lägger vi på.
Jag skyndar mig ut till tvn där alla andra redan sitter uppradade, Liam har brett ut sig så mycket så Linnea blir tvungen att sitta i Louis knä, med flit såklart.
- Och vems knä ska jag få sitta på?
- Mitt såklart, vi är ju ett nyblivet par! Skojar Zayn.
-Men vad ska vi se på då? Frågar Liam och alla rycker på axlarna.
-Vi har ju inte så många att välja på, för vi har inte hyrt någon och vi har inte så många med oss, men vi har med oss dendär skräckisen ''Road kill'' den sägs vara väldigt bra, föreslår jag och alla håller med.
Linneas perspektiv:
Jag har alltid hatat skräckfilmer och kommer alltid att göra det, men denhär gången bestämde jag mig för att inte bry mig, bara för att jag visste att Louis var där, jag skriker till varenda småsak i filmen och håller om Louis hårdare och hårdare, tillslut blir jag så rädd att jag nästan håller på att börja gråta.
- Ska vi gå eller? Viskar Louis.
-Nä, vi sitter kvar! Säger jag bestämt och tar upp chipsskålen. Precis då händer en läskig grej i filmen så jag bokstavligt talat nästan flyger till och chipsskålen ramlar ner på golvet, alla chips sprids ut och skålen går i tusen bitar, alla börjar asgarva, förutom jag som sitter och skäms som fan.
- Du är väldigt söt när du rodnar, säger Louis och då börjar jag rodna ännu mer. I den stunden vill jag bara sjunka genom jorden, varfööör? Jag springer runt och letar efter en sopkvast men jag kan inte hitta någon, Louis och Harry springer också runt och letar tills vi ser att dörrhandtaget trycks ner, precis så som det gjort i skräckfilmen.
Tusen tankar flyger genom mitt huvud, tänk om det var kidnapparna!
Jag andas ut när jag ser att det är Niall som har anlänt, det verkar dem andra också göra för alla börjar att asgarva. Niall ser ut som ett levande frågetecken, något vi däremot inte kunde se var att han hade Lindsey med sig, vilket gjorde att allt blev lite pinsamt igen.
- Eh ja hej, dethär är Lindsey ni vet, Lindsey dethär är Harry, Louis, Linnea och borta i soffan sitter Liam och Zayn, säger Niall lite osäkert.
- Heeey, säger jag och hälsar.
Vi hade ju bara sett en glimt av henne på sjukhuset men vi hade liksom inte hunnit snacka eller något.
-Hej, jag har hört så mycket bra om dig, du är verkligen en hjälte Linnea, säger hon och flinar mot mig.
Wouuw, visste Lindswey Shaw vem jag var? Eller det kanske inte är så konstigt men tanken hade liksom inte slagit mig, jag hade ju sett henne i tv på nicelodeon, när jag var mindre älskade jag serien hon skådespelar i, så att stå i samma rum och snacka med henne kändes lite konstigt, och att hon visste vem jag var kändes ännu konstigare.
- Eh, tack antar jag, eller vad man säger, och jag måste säga att du är en grym skådespelare, när jag var liten älskade jag Ned's declassified, svarar jag, sen hälsar hon på alla andra. Allihopa står sedan och snackar en liten stund.
- Eh, jag vill inte verka sån, men varför i hela friden ligger det massor av chips på golvet? Frågar Lindsey efter en stund och mina kinder återgår till rödfärgat igen.
-Ja, vad har ni lyckats med nu då grabbar? Säger Zayn.
-Eey, det är faktiskt inte vi denhär gången, det är Linnea, hon blev så rädd under filmen så hon flög upp och tappade chipsskålen och nu hittar vi ingen sopborste! Säger Harry och förutom jag börjar återigen garva.
- Äsch, här är vi inte så fjolliga, vi kan käka chips från golvet, men ska vi fortsätta se på filmen eller? Säger Louis och tar tag i min hand, alla instämmer och vi tränger ihop oss i soffan igen, denhär gången breder Liam ut sig för Niall och Lindsey så dem bokstavligt talat sitter på varandra också.  Jag andas ut när filmen är slut, sen ser jag att Harry tar upp ett sms ''Georgia'' står det på displayen.
- Georgia, vem är det då? Frågar jag lite retsamt, Harry fortsätter att kolla ner i telefonen.
-Ehm, ja, en tjej..svarar han lite försiktigt.
-Ja Harry, det hör jag på namnet, men vad är det för tjej?
-Georgia May Jagger, svarar han försiktigt igen.
-En tjej som Harry gillar väldigt mycket och dem har träffats några gånger, fyller Louis i, då ger Harry Louis en irriterad blick.
- På så vis, men hörrni, jag tror jag måste gå nu, pappa kommer döda mig annars, säger jag och reser mig upp.
-Ah jag måste nog också dra, säger Lindsey.
- Men neey Linnea, nu får du stanna! Säger Louis hoppfullt.
-Du också Lindsey, säger Niall och ler mot Lindsey.
-Ehm, och vart ska vi sova hade ni tänkt? Säger jag.
-Undrar detsamma, säger Lindsey.
-Ehm, jag kan sova på golvet Linnea, du kan ta min säng, säger Louis och Harry himlar med ögonen.
-Ehm, jo, du kan ta min säng Lindsey, säger Niall.
-Eller så har jag ett förslag, Lindsey sover i samma säng som Niall och Linnea sover i samma säng som Louis, suckar Harry.
- LÅTER SOM EN BRA IDÈ! Tjoar Niall och Louis.. Tack Harry för att du sa detta, tänker jag, sen går jag iväg för att göra mig i ordning, fast jag har typ inga grejer med mig.
- Jag har ju ingenting med mig, så har du någon tröja jag kan få sova i? Frågar jag Louis när jag tvättar av mig mitt smink.
-Annars så får du gärna sova naken för min del, säger han och jag skrattar till.
-Dröm vidare du! Svarar jag kaxigt.
-Men jag har ingen tandborste! Klagar jag.
-Det finns gott om tandborstar här, Nialls, Zayns, Liams, Harrys, min, bara att haffa någon!
-Vart är din? Frågar jag idiotiskt.
-Ja om du inte ser det så står jag och borstar med den just nu! När han är färdig ger han den till mig.
-Hade dött om du hade tagit någon annans, säger han med ett leende.
-Haha du är lite dum du, varför skulle jag göra det? Säger jag och tar på tandkräm, när jag har borstat ett tag tar jag upp tandkrämstuben igen och sprutar ut tandkräm på Louis näsa.
-Eeey, du ska få igen! Skriker han och naffsar åt sig tuben, sen tar han tandkräm på min hals, jag springer fort ut från badrummet.
- DU SKA HA MER LINNEA! Vi inleder någon slags tandkrämsfight och det slutar med att vi har tandkräm i hela ansiktet och att tandkrämen tar slut. Vi lägger oss ner på golvet och börjar asgarva.
-EEEY, vart är all tandkräm? Hör vi Harry fråga från toaletten, då börjar vi garva ännu mer.
-HÄR UTE! Skriker Louis. Harry kommer inspringandes.
-HAHA fyfan vad fult, ni ser ut som...ja jag vet inte,  men blev ni tvugna att ta allt? Garvar Harry samtidigt som han droppar tandborsten på Louis panna för att få upp lite tandkräm, det ser väldigt roligt ut så jag börjar garva ännu mer. Sen kommer alla och tar tandkräm från våra kinder, det kittlas när borsten stramar mot huden och jag skämms ganska rejält, men det var barnsligt kul med vårat lilla krig så det var helt klart värt det! Vi tvättar av oss tandkrämen sen går vi och lägger oss, jag får låna en stor t-shirt av Louis att sova i. Ingen av oss är särskilts trötta, så vi börjar att kyssa varandra, att ha Louis i min närhet känns så rätt, han är så underbar, min definition av perfektion.
- Du..säger han samtidigt som han kysser mig på halsen.
-Mm, svarar jag njutandes..
-Vi börjar där vi slutade tidigare idag, eller?
-Mm..svarar jag igen, samtidigt som han kollar mig rätt in i ögonen, sen rullar han över så han ligger ovanpå mig.

så förlåt för sent kapitel, men det blir så ibl, nu är jag iaf hemma! asså har lite dålig idé på vad jag ska skriva om, hmm, hetta till där lite på slutet ;)
nästa kap kommer det nog bli lite från Nialls perspektiv oxå, missa inte de! ;D


Kommentarer
Liz

Haha, orkar inte<3

2012-02-25 @ 22:59:47
URL: http://biatchname.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0